"מעשים חמורים במסווה של טיפול"

כתב אישום נגד 'המקובל': פגע בנשים שביקשו עזרה

הפרקליטות הגישה היום לבית המשפט כתב אישום נגד יהושע אוזן מרמלה, המציג עצמו כ"מקובל", בגין ביצוע מעשים חמורים בכמה נשים שביקשו את עזרתו. לפי כתב האישום, הוא ביצע מעשים חמורים במסווה של טיפול, במשך שנים, בנשים שפנו לסיוע. הפרקליטות מבקשת הארכת מעצר עד תום ההליכים (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אוזן בבית המשפט (צילום: אבי מועלם - YNET)

אחרי שנעצר בתום חקירה סמויה שניהלה המשטרה, פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום כתב אישום נגד יהושע אוזן, המציג עצמו כ"מקובל", מרמלה, בגין מעשים חמורים שביצע לכאורה בנשים שהגיעו לבקשת את עצתו וברכתו.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד יעל ויסהוף, אוזן הציג עצמו כרב ואיש קבלה בעל סגולות רוחניות לטיפול ולריפוי, וכך ביצע מעשים חמורים במסווה של טיפול, במשך שנים, בנשים אשר פנו, בשעת מצוקתן, לקבל סיוע ממנו.

"במועדים הרלוונטיים לכתב האישום, הציג עצמו הנאשם בציבור כרב ומטפל מתחום הקבלה, וכבעל סגולות רוחניות לטיפול וריפוי בעיות אישיות. כחלק ממצג זה, הדפיס הנאשם על מסמכים אשר הוצאו מטעמו, לוגו ובו נרשם "בית מדרש 'היכל הקודש' - עמותה רשומה בנשיאות הרב יהושע אוזן" נאמר בכתב האישום וצויין כי "הנאשם מעולם לא הוסמך כרב על-ידי מוסד רשמי מוכר".

"הפונים לעזרתו של הנאשם, האמינו, על יסוד מצגיו, כי ביכולתו של הנאשם לסייע להם במצוקותיהם האישיות, בזכות סגולותיו הרוחניות המיוחדות. הנאשם קיים את פגישותיו עם קהל הפונים, במקלט הממוקם בחלקו התחתון של בנין מגוריו ברמלה. על דלת הכניסה למקלט תלה הנאשם שלט: בית מדרש "היכל הקודש" ועליו צוינו, בין היתר, שמות רבנים, מספר הטלפון של הנאשם, ושעות הקבלה".

עוד נטען בכתב האישום כי במהלך פגישותיו עם נשים אשר פנו לעזרתו הוא נהג לבצע בהן מעשים חמורים במסווה של טיפול רוחני – דתי". בנוסף נטען כי "הנאשם נהג לבקש ולקבל תשלום כספי מקהל הפונים לעזרתו, ובכללן מהמתלוננות, עבור הטיפול, שכביכול, העניק להן, כאשר בחלק מהמקרים הוצג התשלום כתרומה".

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו. במקביל הפרקליטות הגישה לבית המשפט בקשה לאסור את פרסום שמן של המתלוננות בתיק, כתובת מגוריהן, וכל פרט מזהה העלול לחשוף את זהותן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר