דרוש שר

ש"ס התעקשה על 'הדתות', אך "אף מועמד לא מעוניין בתיק"

גורמים בש"ס טוענים כי כל המועמדים לתפקיד שר הדתות, בהם יעקב מרגי, יצחק כהן, אריאל אטיאס, רחמים מלול ועוד - סירבו להצעה. שר הדתות לשעבר יעקב מרגי מוקדם יותר ל"כיכר השבת": "מיציתי את העבודה במשרד" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
מרגי, כהן, אטיאס ומלול - לא מעוניינים בתיק (צילומים: הדס פרוש, יונתן זינדל - פלאש 90 ואוליבייה פיטוסי)

דרוש שר דתות: יו"ר ש"ס אריה דרעי נלחם בחודשים האחרונים בכדי לקבל את תיק הדתות ולהוציאו מידיהם של אנשי "הבית היהודי" נפתלי בנט ואלי בן דהן, חברי הכנסת מש"ס התראיינו בזה אחר זה בכדי להסביר מדוע התיק צריך להיות הידיים חרדיות - עד כדי כך, שבמערכת הפוליטית יש מי שמעריך כי איילת שקד זכתה בתיק המשפטים רק בגלל העובדה שתיק הדתות נלקח מ'הבית היהודי'.

אלא, שכנראה מהרגע שבו התיק עבר לידי ש"ס חשיבותו פחתה. דרעי החל במירוץ בכדי לאתר בכיר שיסכים לכהן כשר הדתות הבא של מדינת ישראל, אך כמעט כולם סירבו.

יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי. כל המועמדים אליהם פנה סירבו לתפקיד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בשבוע האחרון שוחח דרעי עם ח"כ יצחק כהן, וזה הודיע לו כי הוא מבקש לכהן בתפקיד (סגן) שר במשרד האוצר ולא במשרד הדתות. כך גם ח"כ יעקב מרגי שאף חזר על הדברים בראיון שהעניק מוקדם יותר ל"כיכר השבת". מועמד נוסף לתפקיד הודיע כי הוא מעדיף תפקיד אחר, כשהוא פוזל לראשות ועדת החינוך.

גם השר לשעבר אריאל אטיאס סרב להצעה לשמש בתפקיד, אישים אחרים כדוגמת ראש עיריית רחובות רחמים מלול, שר הדתות לשעבר אלי סוויסה והרב אבנר עמר סרבו גם הם להצעה. כעת, נוצר מצב בו דרעי מחפש אישיות בכירה שתכהן בתפקיד (סגן) שר הדתות, בינתיים ללא הצלחה.

מרגי מסרב לתפקיד, "מיציתי" הוא אומר (צילום: ישי כהן, כיכר השבת)

בכירים בש"ס מעריכים כי במצב הנוכחי אריה דרעי צפוי בעצמו לקבל החלטה על מי מחברי הכנסת להטיל את התיק ולהגיש את המלצתו בפני מועצת חכמי התורה בראשות הגאון רבי שלום כהן. במידה והמועצה תקבל את המלצתו, אף ח"כ לא יוכל לסרב להחלטה, גם אם הוא "לא אוהב אותה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר