ממשלת 61

לפנות בוקר: החוק להגדלת מספר השרים אושר בוועדה

אחרי דיון לילי ארוך שהחל בשעה 1:00 והסתיים בשעה 6:30, אישרה הוועדה המיוחדת לדיון בחוק בראשות ח"כ זאב אלקין, את החוק להגדלת מספר השרים בממשלה הבאה. הח"כים מהאופוזיציה תקפו בחריפות את המהלך ואלקין סיפר כי בישראל ביתנו תמכו בחוק במהלך המשא ומתן הקואליציוני (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
זאב אלקין, הלילה (דוברות הכנסת)

הוועדה המיוחדת לדיון בתיקון לחוק יסוד:הממשלה, בראשות ח"כ זאב אלקין, אישרה הלילה (שלישי), את הצעת חוק להגדלת הממשלה לקריאה שנייה ושלישית.

הדיון שהחל בשעה 1:00 בלילה, הסתיים בבוקר (שלישי) בשעה 6:30. הדיון לווה לעיתים בצעקות ולעיתים בפרצי צחוק של חברי הכנסת.

ח"כ קארין אלהרר אמרה, "זוהי רמיסת זכויות תקנון הכנסת. קצת חוצפה לחשוב שאם לא יהיו לי מספיק שרים בלי תיק, לא אוכל לנהל את הממשלה". ח"כ עופר שלח אמר: "הדיון הוא לא האם אני בעד או נגד 18 שרים, הדיון הוא על בזיון הכנסת ועל הדרך בה מתקנים חוק יסוד בהוראת שעה".

ח"כ אוסמה סעדי אמר: "אנו מזלזלים בכנסת, הגענו לשפל המדרגה". ח"כ מירב מיכאלי אמרה: "ממשלה זמנית שלא יכולה למנות פקידים, משנה חוק יסוד".

ח"כ מיקי רוזנטל טען "העובדה שכמחצית מחברי הקואליציה יכהנו בממשלה, (30 שרים וסגני שר) תיפגע בעבודת הכנסת". ואילו ח"כ מיקי לוי התחייב להימנע בהצבעה אם זו תידון לאחר כינון הממשלה. ח"כ חיים ילין אמר: "ככל שירבו המורדים בליכוד, כך תגדל הממשלה".

חברי הכנסת יואל חסון, רוברט אילטוב ומיכל בירן הוצאו מהדיון. בירן סירבה לצאת, עד להגעת סדרנית.

ח"כ ישראל אייכלר נואם במליאה, בדיון על החוק (צילום: ערוץ הכנסת)

במענה לשאלת חבר הכנסת רוברט אילטוב מדוע לא ניתן להסתפק ב-18 שרים, השיב ח"כ זאב אלקין: "בזמן המו"מ הקואליציוני, הליכוד אמר שהוא יכול להסתדר עם 18 שרים. והיה מי שדרש שני שרים על שישה ח"כים. אותה סיעה גם דרשה וקיבלה בעבר חמישה שרים על 11 ח"כים. הכלל של 18 שרים טוב ונחמד, עד אשר הוא נוגע למפלגה מסוימת", כשהוא מכוון למעשה ל"ישראל ביתנו". ח"כ אילטוב השיב על דברי אלקין, "הוא פשוט משקר לא היה דבר כזה".

בקולותיהם של ששה חברי כנסת שהתנגדו מול תמיכתם של חמשה חברי כנסת, נדחו כל ההסתייגויות, והצעת החוק אושרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר