מתח בש"ס

היום: מועצת חכמי התורה תחלק התיקים בין החכי"ם

בשל רצונו של ראה"מ נתניהו להביא להשבעת הממשלה כבר מחר, מועצת חכמי התורה של ש"ס, צפויה לדון הערב בחלוקת התיקים והתפקידים בין חברי הכנסת של התנועה. דרעי יחזיק לפחות בשני משרדים - הכלכלה והנגב והגליל, והקרב המרכזי ניטש על ועדת חינוך בין מרגי לנהרי ומי יקבל את הדתות? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
מועצת חכמי התורה מתכנסת בשבוע שעבר (צילום: יעקב כהן)

המתח מגיע לשיאו: שבוע לאחר שש"ס חתמה על הסכם קואליציוני עם הליכוד, מועצת חכמי התורה צפויה היום (רביעי), לחלק את התיקים בין חברי הכנסת של המפלגה.

אתמול אמרו בכירים בליכוד, כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לחלק את התיקים בין חברי הכנסת של הליכוד כבר הערב ובכוונתו להשביע את שרי הממשלה כבר מחר, יום חמישי.

אך בש"ס עדיין לא חילקו את התפקידים, במפלגה היו בטוחים כי יהיו להם עוד מספר ימים עד יום שני, אך כעת יצטרכו לקבל החלטות כבר היום, לכל המאוחר מחר בבוקר.

במהלך המשא ומתן השיגה המפלגה מספר תיקים: הכלכלה, הנגב והגליל, הדתות, סגן שר במשרד האוצר, סגן שר נוסף, יו"ר ועדת החינוך וסגן יו"ר הכנסת למחצית הקדנציה.

למרות שכלפי חוץ נראה כי המפלגה מאוחדת ושקטה, מאחורי הקלעים מנהלים חברי הכנסת מסע של לחצים בכדי להשיג כל אחד את התפקיד אותו הוא רוצה.

מה שבטוח כעת, יו"ר ש"ס אריה דרעי יחזיק בשני תיקים לפחות, הכלכלה, הנגב והגליל.

הבעיה היא סביב תיק הדתות, ח"כ יצחק כהן, מספר 2 במפלגה, היה המועמד המוביל לתפקיד, אך בשבוע האחרון הוא נפגש עם דרעי והודיע כי אינו מעוניין בתפקיד הדתות וכי הוא מעדיף תפקיד במשרד האוצר.

תיעוד בלעדי: ישיבת מועצת חכמי התורה בשבוע שעבר

באשר לח"כ יעקב מרגי, שהיה מועמד מוביל לתפקיד במיוחד שכבר שימש בתפקיד בעבר, גם הוא הודיע כי הוא מעדיף את תפקיד יו"ר ועדת החינוך, אך בש"ס מספרים כי יש מי במפלגה שהטיל וטו על מינויו לתפקיד סגן שר הדתות וזה בשל קשריו האישיים עם הראשל"צ הגאון רבי שלמה משה עמאר, מרגי ודובר ש"ס הכחישו את השמועות.

כך שכעת המאבק האמיתי מתנהל על ראשות ועדת החינוך, תפקיד שגם מרגי וגם ח"כ משולם נהרי פוזלים אליו. בנוסף, בש"ס מספרים כי נהרי מעוניים לכהן בתפקיד סגן שר החינוך וכי יש לו גיבוי לבקשה מחבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני.

דרעי עצמו מודע לבעיה הציבורית במצב בו הוא יכהן בשלוש תיקים במקביל, כשר הכלכלה, הנגב והגליל והדתות. מה שיראה כלפי חוץ שדרעי משתלט על כל התיקים ומבקש להיות כבעל הכוח היחיד במפלגה.

כאמור, כעת לש"ס יש שישה תפקידים לחלק בין שבעת חברי הכנסת, כך שהח"כ השביעי צפוי לכהן כיו"ר הסיעה. בנוסף, צריך לזכור, שהשר השני במפלגה צפוי להתפטר מתפקידו כחבר כנסת בכדי לאפשר את חזרתו של ח"כ לשעבר אברהם מיכאלי.

מי שבסופו של דבר יכריעו על חלוקת התיקים, אלו חברי מועצת חכמי התורה. בש"ס אומרים כי בשל לוח המזנים הקצר, ייתכן והמועצת לא תתכנס אלא תקיים שיחת ועידה בטלפון ותכריע על החלוקה בין חברי הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר