אובמה: "מצפה שהממשלה החדשה תקדם את שתי המדינות"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה התייחס לסכסוך הישראלי פלסטיני ואמר כי הוא מצפה שישראל והפלסטינים יפעלו לקידום פיתרון שתי המדינות "ארה"ב לא תפסיק להשגתו" (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: whitehouse/flickr)

הממשלה החדשה בישראל עוד טרם הוקמה ובעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו עוסק בחלוקת התיקים לחברי הליכוד, נשיא ארה"ב ברק אובמה לא ממתין ואומר כי הוא מצפה מהממשלה ומהפלסטינים להיות מחויבים באמת לפתרון שתי המדינות.

בראיון לעיתון "א שרק אל אווסט", התייחס הנשיא למהומות ברחבי ירושלים ויהודה ושומרון ואמר כי "לאחר קריסת השיחות, ההסלמה בירושלים ובגדה המערבית, הלחימה בעזה והערעור במחויבות לפתרון שתי המדינות - זה לא סוד שיש קשיים. בשל כך ארה"ב בוחנת היטב את גישתה לסכסוך".

הנשיא הוסיף כי הוא מצפה מישראל ומהפלסטינים למחויבות כנה לפתרון שתי המדיניות. "הפלסטינים זכאים לסיום הכיבוש וההשפלה היומיומית שכרוכה בו. זכותם לחיות במדינה עצמאית וריבונית שבה הם יכולים לגדל את ילדיהם בכבוד".

הוא הוסיף כי "שלום בין הישראלים והפלסטינים חיוני, צודק ואפשרי. זהו גם אינטרס של הביטחון הלאומי של ארה"ב. לכן אנחנו עובדים כל כך קשה במשך השנים למען פתרון שיתמודד עם צרכי הביטחון של ישראל וצרכי הריבונות הפלסטיניים".

"אני לעולם לא אוותר על התקווה לשלום בין הישראלים לפלסטינים, ארה"ב אף פעם לא תפסיק לפעול להשגתו", הצהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר