61-59

החוק להגדלת מספר השרים אושר בקריאה שניה ושלישית

אחרי ימים של דיונים מרתוניים ונאומים, מליאת הכנסת אישרה הצהריים את התיקון לחוק יסוד הממשלה המאפשר את הגדלת מספר השרים בממשלה ומינוי שר בלי תיק (חדשות, פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מרים אלסטר - פלאש90 וידאו: ערוץ הכנסת)

בחירות 2015 • ממשלה חדשה: בתום ימים של מאבקים, דיונים מרתוניים ונאומים מליאת הכנסת אשרה הצהריים (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק יסוד הממשלה המאפשר למנות שרים בלי תיק ולהרחיב את הממשלה ליותר משמונה עשר שרים.

החוק עבר ברוב של 61 נגד 59.

יצוין כי במהלך הישיבה, דחו חברי הכנסת ברוב צמוד את עשרות הסתייגויות שהגישו סיעות האופוזיציה. מדובר בעשרות הצבעות, רובן אלקטרוניות וחלקן שמיות.

מוקדם יותר, תקף יו"ר האופזוציה ח"כ יצחק הרצוג את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר: "בוקר טוב לבנימין נתניהו, ראש ממשלה שבמקום לפתור את הבעיות במדינה, מוכר את המדינה ומתכוון לפזר חצי מיליארד שקלים כדי שחברי הכנסת שלו יישארו רגועים. במדינה שחבורה של קיצונים השתלטו על ההגה, ראש הממשלה מנהל גגון של קבוצות לחץ, אחד בורח אחד מנתק את הטלפון וסוחט עוד סגן שר ותקציבים. ראש ממשלה מוכר את המדינה ואנחנו משלמים".

יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד תקף ואמר: "הבניין הזה יש לו חוש ריח, והוא מרחרח עכשיו באוויר ואומר שעוד לא הוקמה הממשלה ואין שום ריח של חגיגיות באוויר רק ריח של עובש. כבר אנחנו יודעים שהממשלה זו קבוצה של אנשים שלא אוהבים אחד את השני שלא רוצים שהאחר יצליח, שמסתכלים בחשדנות אחד על שני.

"אי אפשר לקרוא לזה חוק הג'ובים, כי גו'ב זה עבודה, החוק הזה עוסק בתפקידים ריקים מתוכן. זה לא חוק הג'ובים אלא חוק הלובים, כי מי שיש לו לובי יסדרו לו ומי שאין לו לובי לא יסדרו לו.

"יש שני שקרים שניסו למכור מעל הדוכן הזה, הראשון הוא שמדובר רק ב-20 שרים, אבל אין שום מגבלה על מספר השרים ואנחנו מכירים את השחקנים ויודעים בדיוק מה יקרה. בכל פעם שתהיה בעיה יתווסף עוד שר. השקר השני הוא שזה עולה מיליונים בודדים. עלות שר היא קודם כל הפעילות שהוא מייצר ובסוף זה עולה מאות מיליוני שקלים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר