התפקידים בש"ס

החלוקה המסתמנת: דרעי שר הדתות, כהן שר באוצר

שעות לפני ההכרעה על חלוקת התפקידים בש"ס, "כיכר השבת" מציג את החלוקה המסתמנת: לאחר סירוב הבכירים אריה דרעי יחזיק בשלושה תיקים: הכלכלה, הדתות והנגב והגליל וסגנו בדתות יהיה דוד אזולאי. איציק כהן - שר במשרד האוצר. מרגי יו"ר ועדת חינוך, נהרי - סגן שר הרווחה. ומי יו"ר הסיעה? (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
כינוס מועצת חכמי התורה בשבוע שעבר (צילום: יעקב כהן)

בחירות 2015 • ממשלה חדשה: שעות אחדות לקראת ההכרעה בש"ס, על חלוקת התפקידים מסתמן כי מועצת חכמי התורה לא תתכנס הערב, כעת נשקלת האפשרות שיו"ר ש"ס אריה דרעי יסתובב בין בתיהם של חברי המועצת, או לחילופין תתקיים התייעצות טלפונית בין חברי המועצת.

בינתיים בש"ס מסתמנת חלוקת התפקידים, לדברי גורם בכיר בש"ס, מי שככל הנראה ימונה לתפקיד השר השני הוא ח"כ יצחק כהן שימונה לתפקיד שר במשרד האוצר. יצויין כי בכל התקופה האחרונה כהן העדיף את משרד האוצר, גם במחיר שיהיה רק סגן, במקום משרד הדתות. מה שאומר שיו"ר ש"ס אריה דרעי יחזיק בשלושה תיקים במקביל הכלכלה, הדתות והנגב והגליל.

באשר לתיק הדתות, גורמים בש"ס אומרים היום, כי לאחר שמרגי שוחח עם דרעי ואמר לו כי הוא מעדיף תיק אחר, הערכה היא כי מי שימונה לתפקיד סגן שר הדתות הוא ח"כ דוד אזולאי או ח"כ יצחק ועקנין.

ישיבת המועצת בשבוע שעבר (צילום: כיכר השבת)

אזולאי עצמו התבטא היום: "אינני יודע אם אני רוצה את תיק הדתות, אני מעדיף עבודה פרלמנטרית", מה שאומר שגם הוא מעדיף את ראשות ועדת החינוך. עם זאת מדגישים הגורמים, כי יתכן שינוי באשר לתיק הדתות, במהלך הדיון עם חברי מועצת חכמי התורה.

בנוגע לראשות ועדת החינוך, הח"כ המוביל לתפקיד הוא יעקב מרגי, כאשר משולם נהרי צפוי להתמנות כסגן שר הרווחה" עם כי נהדרי עדיין מבקש להיות סגן במשרד החינוך. כמו כן על פי המסתמן, חבר הכנסת יצחק ועקנין ימונה לסגן יו"ר הכנסת וח"כ יואב בן צור ימונה ליו"ר סיעת ש"ס בכנסת.

ל"כיכר השבת" נודע כי דרעי הודיע בתחילת השבוע לחברי הכנסת כי הוא יזמן כל אחד מהם לפגישה אישית, בזמן חלוקת התיקים. אולם רק היום הוא החל לזמן את חלקם ולעדכן אותם בכיוון המסתמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר