מדוע הגר"ח קנייבסקי סירב להכחיש שמועות על "מלחמה קרובה" בשמו

מרן הגר"ח קנייבסקי התייחס בביטול לשמועות שהופצו בשמו על ידי גורמים לא אחראיים על 'מלחמה שבפתח' ותאריך בוא המשיח, אך סירב לפרסם הכחשה בנושא (חדשות, חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן הגר"ח קנייבסקי, ארכיון (באדיבות המצלם)

בתקופה האחרונה פרסמו גורמים בלתי אחראים שמועות בנוגע לדעתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי על תקופת "עקבתא דמשיחא" תוך שהם מזהירים כביכול את הציבור מ"סכנות ומלחמות". בעלון "דברי שיח" שיוצא על ידי מקורביו של מרן שר התורה החליטו לעשות סוף לגל השמועות הבלתי מבוססות ולפרסם את דעתו האמתית של מרן הגר"ח בעניין.

"בעקבות פניות רבות על כל מיני פרסומים שונים ומשונים, כביכול רבינו שליט"א (מרן הגר"ח, י. כ.) מתריע מפני מלחמה, או מזהיר את כולם לתקופה קשה שתבוא אחרי חג השבועות, ושמועות שונות, אנו מקדישים את המאמר הבא לעשות סדר וביאור בדברי מרן שר התורה שליט"א" נכתב בעלון.

"האמת שאין זה הפעם הראשונה, כמידי תקופה השמועות מתחילות להתפשט במהירות עצומה, וכיום אף מופצות ברשתות המדיה השונות, גלים של היסטריה מתחילים להתפשט, ובבית רבינו שליט"א מקבלים "מבול" של טלפונים... האומנם?" כותבים מקורביו של מרן.

"שלל נבואות זעם שקריות המבטיחות חורבן ומלחמות שונות מתפרסמות בשם מרן ע"י גורמים עלומים, וכמובן אי אפשר ללא הבטחה ברורה עם תאריך מדויק על זמן הגעת המשיח... והעולם תוהה ומבולבל". הם מספרים כי "ניגש אחד מבני הבית אל מרן, סיפר לו ושאל - האם יש צורך לנסות ולהכחיש את הדברים".

הכותבים מספרים כי מרן הניף ידו בביטול ואמר "פעם באו לחזו"א ואמרו לו שמישהו פרסם דבר מה בשמו שלא היה ולא נברא, ורצו שיצא בהכחשה גדולה. החזו"א חייך ואמר, אם אני אכחיש את זה, יגידו ששאר הדברים שלא הכחשתי כן נכונים, מי שרוצה לברר את האמת כבר ימצא איך".

"באופן כללי", אומרים המקורבים "שמענו מאחד מנכדי מרן שרבינו חוזר ומדגיש כי כל התקופה בה אנו נמצאים היא תקופה של עקבתא דמשיחא, וכבר מאות שנה שאנו בתקופה זו, אבל בדור הזה אנו רואים דברים שלא ראו בדורות קודמים, כגון מה שראשי הממשל מקיימים לצערנו בהידור את הגמרא שיהיה "אנגריא בתלמידי חכמים" וכן החוצפא יסגא שיש בדור כנגד התלמידי חכמים, הוא דבר שבולט לרעה רח"ל".

הגר"ח קנייבסקי שקוע בלימוד (ארכיון)

"נוסף על כל זה צרות שונות ומשונות של המחלות ה"י, כמעט אין בית אשר אין שם מת, יעידו על כך מאות השמות לרפואה המגיעים אל מרן מידי יום, וגם אסונות משונים ברחבי העולם ומיותר להאריך". בהמשך נכתב כי "תגובת מרן על כל זה, שיש לדעת כי זו התקופה האחרונה שלפני בוא המשיח ועל כל אחד להתפלל שאכן נזכה לבואו בקרוב".

"מעולם לא אמר ולא הזכיר רבינו שליט"א תאריך, או מועד אחר של "לוח זמנים", ואדרבה, איסור גמור בדבר של מחשבי קיצין שהאריכו בזה חז"ל בפרק חלק במסכת סנהדרין, ורבינו שליט"א רק מורה ובא כל הזמן להתחזק מפגעי השעה ולדעת שאנו קרובים לבוא הגאולה בקרוב. ומובא בספר 'מנחת תודה' שבשלהי שנת תשס"ו נכנס לרבינו יהודי מחו"ל, ואמר שרוצה לקנות לו במתנה 'פראק' חדש. השיב לו רבינו שיש לו כבר מספיק, אחד לשבת ואחד לחול, אבל אם אתה רוצה-הוסיף רבינו, תביא שיהיה לכבוד משיח כשיבוא".

בנוסף, מספרים מקורבי מרן כי תושב חו"ל שסיפר למרן כי "קשה לרעייתו לחשוב לעבור לארץ ישראל", נענה: "תגיד לה שזה מצווה ועוד מעט כולם יבואו לארץ ישראל. תוסיף לומר לה האם גם כשהמשיח יבוא היא לא תסכים לבוא לארץ ישראל?".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר