9 חומרים מפתיעים (אך יעילים) לניקוי הבית

איך אתם מבריקים את כלי הכסף, מצחצחים אגרטלים ומרחיקים ריחות רעים מהבית? מלבד חומרי הניקוי הרגילים, הנה 9 חומרים בלתי צפויים אך יעילים מאוד בניקוי הבית (סטייל)

תה. חומר ניקוי יעיל במיוחד, מסתבר (צילום: shutterstock)

איך אתם מבריקים את כלי הכסף, מצחצחים אגרטלים ומרחיקים ריחות רעים מהבית? מלבד חומרי הניקוי הרגילים, שרה אגווייר, מומחית לניקיון ממגזין About Styke מציעה 9 חומרים בלתי צפויים אך יעילים מאוד בניקוי הבית, שבאמת עושים את העבודה.

1. תה

רצפות עץ

תה שחור יכול לסייע בהברקת רצפות עץ ישנות, בשל החומציות שלו. הרתיחו מים בסיר קטן עם 5-6 שקיות תה. אחרי הרתיחה, הסירו מהאש והניחו לתה להתאחד במשך 10 דקות. צקו בזהירות את התה לדלי, הוסיפו מים קרים לצינון והספיגו את הסמרטוט בדלי התה. סחטו היטב את הסמרטוט והעבירו ניגוב על רצפה נקייה. עם זאת, חשוב לבדוק קודם את אפקט התה על שטח קטן מהרצפה, כדי למנוע שינויי צבע.

מניעת ריחות רעים

עלי תה ירוקים סופחת במהירות ניחוחות רעים וריח אטום במקרר. פשוט הניחו קערה עם עלי תה במקום מרכזי במקרר, ותנו להם לעשות את העבודה. כמו כן, אם נגעתם במשהו שהותיר ריח חזק על ידיכם, שפשפו את הידיים בעלי תה, שייספגו את הריח.

ניקוי המיקרוגל

חולטים עלי תה ירוק בסיר, מצננים מעט עד לטמפרטורה פושרת, ובעזרת מטלית נקו עם נוזל התה את המיקרוגל מבפנים ומבחוץ. מלבד הניקיון, חליטת התה תספוג ריחות לא נעימים ותעניק למיקרוגל ריח מרענן.

2. קטשופ

מסיר כתמים מסירי נחושת ופליז ומחבתות

הקטשופ עלול להותיר כתמי-עד על בגדים, אך יעיל מאוד בהסרת כתמים שומניים מסירים ומחבתות. הניחו מעט קטשופ על מטלית בד נקייה ולחה, ושפשפו בתנועות מעגליות את האזורים המוכתמים. תוך דקות יחזור הצבע המקורי לכלים, ועל הדרך הם יקבלו תוספת ברק. לסיום, שטפו את הכלים במים חמימים וייבשו במגבת נקייה.

ניקוי כיור נירוסטה

אם יש לכם כיור נירוסטה שהתעמעם והוכתם, השפריצו פנימה קטשופ ובעזרת מטלית לחה או ספוג נקי, שפשפו את הקטשופ על דפנות הכיור. לבסוף, שטפו עם מים חמים והעבירו ניגוב במגבת לייבוש.

ניקוי כלי כסף

כמו שכבר הבנתם, הקטשופ מסוגל להחזיר את הברק האבוד. מלאו כלי בקטשופ וטבלו בו את כלי הכסף למשך 5-10 דקות. בעזרת חולצת טריקו ישנה, שפשפו בעדינות את הכלים כך שהקטשופ יגיע לכל פינה בכלים. לסיום שטפו את הכלים במים חמים. התוצאה תפתיע אתכם.

3. לחם לבן

הסרת אבק מתמונות

אם אתם מחזיקים תמונות שמן בבית, הדרך הטובה להסיר מהן את האבק הוא לחם לבן. העבירו בעדינות את הלחם על התמונה, והוא יספח את הלכלוך והאבק.

איסוף שברי זכוכית

במקרה שזכוכית מתנפצת, האזור הופך לשטח סגור, אתם עמלים לאתר כל פיסת זכוכית וגם אחר כך אינכם בטוחים שהגעתם לחתיכות הזעירות שהתפזרו לכל מקום. אחרי שליקטתם את השברים הגדולים, העבירו פרוסת לחם על האזור בו התפזרו הזכוכיות. אל תשכחו כמובן להשליך את הלחם לפח.

4. קפה טחון

קרצוף כלים

השתמשו בקפה טחון גס, הניחו מספר כפיות של קפה טחון יבש במרכז מטלית נקייה, וסגרו את הקצוות היטב בעזרת גומייה. עכשיו יש לכם ספוג קרצוף חדש ויעיל במיוחד נגד כתמים קשים. בהצלחה.

הפגת ריחות רעים

לקפה יש יכולת נהדרת להפיג ריחות רעים. הניחו בתחתית הפח קפה טחון טרי, שינטרל את ניחוח הזבל. השרו בקפה קרש חיתוך מסריח למשך 15 דקות, והריח ייעלם. תוכלו להניח קערית קפה טחון במרכז המקרר, כדי לספוג את ריחות המזון - רק שימו לב להחליף את הקערית בזמן, לפני שהגרגרים הופכים לחים מידי, או מאבדים את הריח שלהם.

הדברת מזיקים

ישנם צמחי-בית שעלולים למשוך מזיקים. כדי למנוע כניסת יצורים בלתי רצויים הביתה, הוסיפו 2-3 כפות קפה טחון לכל עציץ.

4. אורז לבן מבושל

עזבו אתכם ממברשות, מלאו בקבוקי זכוכית או אגרטלים במים חמימים עד 1/2 או 3/4, הוסיפו 1-2 כפות אורז מבושל לבקבוק, אטמו את הפייה ונערו במרץ במשך כמה דקות, עד שהזכוכית מצוחצחת ומבריקה.

5. משקאות מוגזים קלים

הסרת כתמים וחלודה

הגזוז התוסס יכול להיות טעים, אך לא רק: החומצות שבמשקאות המוגזים אידאליות להסרת כתמים וחלודה. כלים עשויים פליז טבלו באמבט מלא בקולה מוגזת, כלים ומשטחים מנירוסטה אפשר לשפשף עם משקה מוגז קל. הקפידו להעביר ניגוב יסודי במים על האזורים שניקיתם עם המשקה המוגז, כיוון שהמשקה עלול להותיר אזורים דביקים ומוכתמים.

ניקוי אסלות

שפכו פחית או בקבוק קולה (בהתאם לצורך) לתוך אסלת השירותים, תנו לנוזל לפעול במשך שעה, שפשפו מעט בעזרת מברשת, הורידו את המים ותיהנו מתוצאה נוצצת.

7. מי חמצן

מחטא כלים

הוסיפו שתי כפיות שלמי חמצן 3% לנוזל הכלים או לסבון במדיח הכלים האוטומטי, וכך תרוויחו ניקיון וחיטוי מחיידקים.

חיטוי מברשות שיניים

מי החמצן אינם רעילים. מרחו מעט מי חמצן 3% על מברשת השיניים, שפשפו ושטפו היטב במים קרים לפני השימוש.

ניקוי מקלדות

לחלחו מטלית כותנה עם מי חמצן 3%, והעבירו ניגוב על המקשים. טבלו מקלון צמר גפן במי החמצן והעבירו בין המקשים. המקלדת תצא נקייה וחפה מחיידקים. טוב, לפחות מרובם.

8. עמילן תירס - קורנפלור

ניקוי שטיחים מאבק

מפזרים קורנפלור על השטיח, משהים למשך 10-20 דקות, ושואבים את האבק. מלבד האבק שישאב ביתר יסודיות, הקורנפלור יסיר כתמים נקודתיים מהשטיח, בעיקר כתמים שומניים.

כפפות גומי

כדי למנוע רטיבות בכפפות הגומי שלך ולאפשר להן להחליק בקלות רבה יותר, פזרו כמות קטנה של עמילן תירס על כל כפפה.

9. אלכוהול לחיטוי

הברקת מראות

המראה מוכתמת מטיפות מים, נתזי איפור או משחת שיניים? אלכוהול לחיטוי הוא התשובה הטובה ביותר. נגבו את האזורים המוכתמים במטלית בד או נייר מגבת ספוג באלכוהול לחיטוי והמראה תחזור להיות נוצצת ומבריקה.

ניקוי הטלפון

אם הטלפון הביתי (נייח, נייד או סלולרי שאינו טאצ') הופך לשומני ומלוכלך, שפשפו באלכוהול לחיטוי והטלפון נקי ומצוחצח.

הסרת כתמי דיו

אם העט הותיר שאריות דיו על החולצה, השרו את האזור המוכתם באלכוהול לחיטוי למשך 5 דקות, ושטפו במים. אחרי הכביסה, לכתם לא יישאר זכר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר