מרן הגראי"ל על הרעידה בנפאל: "הקב"ה אומר עשו תשובה"

החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן, מפרסם את התייחסותו של מרן לנושאים האקטואליים. האם מותר להעדיף לקנות מגוי מאשר מיהודי מחלל שבת? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי)

הבוקר (חמישי), מפרסם הגאון רבי משה יהודה שניידר החברותא של מרן ראש הישיבה הגראי״ל שטיינמן, את התייחסותו של מרן לאירועים שהתרחשו השבוע בראייה תורנית.

ומספר הרב שניידר כי כאשר היתה השבוע רעידת אדמה נוספת ב"נפאל", כשעדיין לא התאוששו מהרעידה הקשה שהיתה לפני כשבועיים. נשאל מרן האם כל זה נוגע גם ליהודים יושבי ארץ ישראל.

והשיב - בודאי, הכל קשור אלינו! והקב"ה אומר לנו "עשו תשובה".

צפו: רגעי המפולת ברעידת האדמה השבוע בנפאל

בהמשך מספר הרב שניידר כי היות ובשבוע זה של פרשת בחוקותי, שקוראים בו את התוכחה, והביא ראש הישיבה מה שכתוב בספר תולעת יעקב, שיש קשר ישיר לפרשה עם ימי השבוע, הורה מרן לאחד ממקורביו היוצא לצורכי מצווה, שהיות שכל הדרכים בחזקת סכנה, לא יצא בשבוע זה אלא מפני צורך גדול שלא ניתן לדחות".

בהמשך מספר הרב שניידר, כי נשאל מרן ראש הישיבה מתלמיד חכם וצדיק שקשה לו להגיע למירון ביום ל"ג בעומר בעצמו, אם יוכל לבוא לאחר ל"ג בעומר. ומתחילה הגיב רבינו לאחר ל"ג בעומר הרי בורח רבי שמעון משם, אך אח"כ אמר "כל זמן שיש שם מאה אי יש מה ליסוע..."

ובאזני כמה תלמידי חכמים מהם תמה ראש הישיבה וכי רבי שמעון נמצא שם, הרי הוא בגן עדן? איהו מותיב לה והוא מפרק לה, כשבאים כ"כ הרבה יהודים לתנות על צרותיהם במקום מנוחתו, שולחים אות מלמעלה, וזה זכותו.

ולבקשת צדקנית אחת שיברך מרן הגראי״ל שיתקבלו התפילות, אמר ראש הישיבה כלל גדול: אם אנחנו ניעתר לתפילות זולתינו שפונים אלינו, ישמע הקב"ה את תפילותינו, אבל אם איננו נעתרים לבקשות חברינו, ח"ו זורק הקב"ה את תפילותינו...

הרב שניידר חושף את דעתו של מרן הגראי״ל בנוגע לדרכי המלחמה בנושא חילול שבת שנעשה לאחרונה בעיר אשדוד והעלה את הכאב הגדול בפני רב העיר הגאון רבי יוסף שיינין שליט"א, והרחיב עמו בדרכי הפעולה כיצד עלינו לפעול במלחמה כזו כנגד מהרסי ומחריבי השבת רח"ל.

ודרך אגב סיפר לו רבינו פסק מעניין ממרן הגאון רבי חיים עוזר זצ״ל שסיפר לו האדם היקר רבי אברהם ריין זצ"ל מייסד ומנהל הישיבה הקדושה חפץ חיים בכפר סבא, שבא מהעיר וילנא. ששאל את רבי חיים עוזר זצוק"ל על הדין שכשבא לקנות חפץ ויש לפניו יהודי ולהבדיל גוי, עליו להקדים לקנות מישראל, מה עושים אם היהודי מחלל שבת רח"ל, אם יכול לומר לו שאם ימשיך לחלל שבת ילך ויקנה מהגוי. והשיב לו רבי חיים עוזר "סטראשין קענסטו, אבבער למעשה צריך עיון..." כלומר לאיים עליו אתה יכול, אבל לעשות למעשה צריך עיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר