למה עובדי עיריית ביתר עלית ישבתו?

יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים הודיע היום לראש העיר ביתר עלית מאיר רובינשטיין כי החל מיום שלישי העירייה תושבת. העירייה: "ניסיון של יו"ר הועד למנוע פיטוריו" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

עיריית ביתר עילית לקראת שביתה שתשתק את העיר: אם לא יחול שינוי דרמטי במשא ומתן בין עובדי העירייה לעומד בראשה בנוגע למחלוקת ביניהם במספר נושאים כמו שכר, ועד העובדים בעירייה יפתח בשביתה ביום שלישי בעוד כשבוע ימים.

במכתב שכותרתו "השבתת העירייה", כותב יו"ר ההסתדרות במרחב ירושלים: ""הרי להודיעך כי לנוכח סכסוך העבודה המאושר כחוק, החלטתי ביחד עם ועד העובדים להשבית את העירייה החל מיום שלישי, 19 במאי 2015".

היו"ר קובל על כך שלמרות כל הניסיונות להגיע להסכמה שתמנע את השביתה, ראש העיר לא נענה לכך ומשום כך נאלץ לפתוח בשביתה. "זאת למרות כל הניסיונות מצדי לפתור את הבעיות אך לצערי העלו חרס על ידך".

המכתב המדובר נשלח גם לבכירי ההסתדרות בהם היו"ר אבי ניסנקורן. ארנון בן דוד יו"ר הסתדרות המעו"ף. עו"ד אורנה נבון הכהן, היועצת המשפטית בהסתדרות במרחב ירושלים. אורלי עקריש ופנחס כהן יו"ר ועד העובדים.

מעיריית ביתר עילית נמסר בתגובה ל״כיכר השבת״ כי ״אין שום עילה ושום נושא מהותי בגינו מושבתת העירייה, מלבד מאבקו האישי של פנחס כהן למניעת פיטוריו, לאחר שנחשד במספר עניינים חמורים, כולל חשדות לפלילים. מאבק זה לא מיועד למען העובדים אלא לטובתו האישית״ .

עוד הוסיפו בעירייה כי היא ״מנהלת מזה כשנה הליך משמעתי ומשפטי לפיטוריו של פנחס כהן, זאת לאחר שנתגלה כי ניצל את עבודתו בעירייה כדי להעביר תקציבים לעמותה בשליטתו, ולהעסיק עובדי עירייה בעמותה הנ"ל. כדי למנוע את פיטוריו פעל פנחס כהן להיבחר ליו"ר ועד, וכעת כחלק מהמאבק פועל להשבית את העירייה, למרות שלאף אחד מן העובדים אין מושג בעטייה של מה ההשבתה".

"עיריית ביתר נחושה להמשיך בהליך פיטוריו של פנחס כהן, צעד שנידון כעת בבית המשפט לאור התביעה שהגיש פנחס כהן בבית המשפט נגד העירייה". הוסיפו.

בנו של פנחס כהן, מסר: "קודם כל הרב פנחס כהן מעולם לא נחשד בפלילים, הוא עשה הרבה דברים בעיר ביתר עילית שאין דומה להם בשום עיר בתחום הנוער. מי שבינתיים כן נחשד בפלילים, זה מקורבים של מאיר רובינשטיין. דו"ח שהגיע ממשרד הפנים מבקש הבהרה על מכונית שנקנתה לראש העיר בלמעלה מ-250,000 מחוץ לתקציב שאושר לו. הכספים שמתבזבזים בלשכת ראש העיר על אוכל הם סכומים מופרזים ביותר".

"דו"ח של ד"ר נרי הורביץ, יועץ תכנית עיר ללא אלימות של משרד החינוך מגנה פשעים חמורים בנושא הנוער בביתר עילית על ידי מקורביו של מאיר רובינשטיין. בתי ספר טכנולוגיים שהוקמו בביתר עם רשימות של תלמידים שלמעשה לא הגיע אף תלמיד לאותם מקומות וגזלו מכספי המדינה למעלה ממליון שקל. עובדי נוער שרשומים בעיריית ביתר עילית ומקבלים משכורות ואינם עובדים כלל".

"הסכסוך של רובינשטיין עם כהן החל בבחירות המוניציפאליות האחרונות כשהרב כהן תקף בחריפות את זה שהעירייה מעמידה מבני חינוך לעסקים פרטיים וזאת בזמן שתלמידים תושבי ביתר לומדים בקרוואנים דלוחים וחלקם לומדים בירושלים מחוסר מקום".

"ניסו לעשות גישור בין השניים אך נאמר לנו שאחרי מה שנאמר בבחירות אין על מה לדבר. לאחר הבחירות הגיע לעירייה חשב מלווה בשל הגירעון החמור שעמד בקופת עיריית ביתר עילית, וכמובן ראש העיר החליט לקצץ מפת לחמם של העובדים, והעובדים החליטו להקים ועד עובדים. נערכו בחירות, ולראשות הוועד נבחר הרב כהן. אין כל קשר בין השביתה ביום שלישי לבין הסכסוך של כהן עם ראש העיר. השביתה - על זה שעושקים את עובדי העירייה בזמן שקברניטי העירייה מבזבזים סכומים עצומים מקופת העיר".

"חשוב לציין שבבחירות לוועד עובדים כל עובדי העירייה השתתפו וכהן נבחר כחוק וכדין" סיימו מקורביו של כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר