בהוראת אובמה

כוחות הקומנדו של ארה"ב חיסלו בכיר דאעש בסוריה

בהוראה ישירה של הנשיא ברק אובמה, חיסלו כוחות קומנדו של צבא ארה"ב את אבו סיאף, בכיר בארגון המדינה האיסלאמית. הכוחות הגיעו מהאוויר אל ביתו של אבו סיאף הסמוך לשדה הנפט 'אל עמר' בנסיון ללכוד אותו בחיים אולם נתקלו בחילופי אש במהלכם נהרג. אשתו נעצרה והועברה לעיראק. כל הפרטים (חדשות)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות מיוחדים, אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

בהוראת אובמה - מבצע אמריקני על אדמת סוריה: כוח קומנדו אמריקני חיסל במהלך השבת בכיר של ארגון המדינה האיסלאמית (לשעבר דאעש). הבכיר שחוסל הוא אבו סיאף. אשתו נתפסה והועברה לכוחות צבא ארה"ב בעיראק. שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר עדכן על הפעילות במהלך השבת, מהבית הלבן נמסר כי המבצע בוצע בהוראה ישירה של הנשיא ברק אובמה.

אבו סיאף שחוסל על ידי הכוחות האמריקנים, נודע בין היתר גם בשמות "אבו מחמוד אל עיראקי" ו"עבד אל ראני". הוא תוניסאי במקור שהיה מעורב בפעילות ארגון המדינה האיסלאמית. בנוסף, אבו סיאף ניהל את עסקי הגז והנפט של הארגון. הוא חוסל בעת ששהה בביתו הסמוך לשדה הנפט "אל עמר". באותו אזור, אגב, נטען בעבר כי ביצעה ישראל תקיפה כנגד כור גרעיני סורי.

אובמה, המבצע בוצע בהוראה ישירה שלו (צילום: flickr/whitehouse)

לפי הדיווח ברשת CNN, הכוחות המיוחדים מצבא ארה"ב הוטסו לפעולה במסוק בליל שבת, כאשר מעל לאזור הפעילות ריחפו מזל"טים. אבו סיאף עצמו ניסה להדוף את הכוחות האמריקנים ונהרג במהלך חילופי האש. לפי הדיווחים, החיילים האמריקנים שבו בשלום. לפי גורם בכיר בממשל אובמה, מטרת המבצע הייתה ללכוד את אבו סיאף בחיים, אולם במהלך חילופי האש הוא נהרג.

"חיסול" סגן מנהיג דאעש, בשבוע שעבר

בנוסף לאבו סיאף, עשרה לוחמי המדינה האיסלאמית נוספים נהרגו במהלך המבצע. דיווחים אחרים שפורסמו במהלך היום בסוריה, הצביעו על עשרות הרוגים במהלך השבת. הפעילות נגד אבו סיאף בוצעה במתחם בנוי וכאמור נתקלה בהתנגדות עזה מצדו של אבו סיאף ולוחמיו.

המבצע כאמור אושר על ידי הנשיא האמריקני ברק אובמה בהמלצת בכיר המועצה לביטחון לאומי של ארה"ב. המבצע האמריקני נערך בהסכמת השלטונות בעיראק ובמסגרת המאבק העולמי נגד דאעש. עם זאת, ארה"ב לא הודיעה לסורים על הפעילות ולא תיאמה אותה מולם. "ארצות הברית תמשיך לפעול יחד עם השותפים העיראקים שלנו במאמץ לפגוע ובסופו של דבר לחסל את דאעש" אמרו בארה"ב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר