קודקודי השמאל נגד נישואי תערובת, אבל לחובש הכיפה "זה לא מפריע"

חרפה: במסגרת מפגש שערך "הארץ" לחברי השמיניה שביקשה להנהיג את מפלגת העבודה, הביעו כל המשתתפים התנגדות להתבוללות - למעט אחד: אברום בורג חובש הכיפה (חדשות)

אברום בורג (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

במסגרת פרויקט מיוחד שפורסם ב"מוסף הארץ" בסוף השבוע האחרון, כונסו יחד חברי "השמיניה" שניסתה להוביל בעבר את הנהגת השמאל במדינה, ובה אברום בורג, יוסי ביילין, יעל דיין, חגי מירום וח"כ לשעבר נואף מסאלחה. במהלך המפגש, שנפרש על פי עמודים רבים בעיתון, התייחסו בורג וחברים בשמינייה לנישואי תערובת, כאשר בורג, חובש הכיפה סיפר כי "לא מפריע לו" שילדיו יינשאו לערבים.

"בסוף, כשאתה שואל אנשים מה הפחד הגדול שלהם ממדינה אחת הם עונים לך "נישואי תערובת של הילדים שלנו עם ערבים" אמר בורג. המראיין, גידי וייץ, שאל: "ולך לא היה מפריע שאחד מילדיך יתחתן עם ערבי?

בורג: "ממש לא, המבחן היחיד שלי כלפי ילדי זה אם בן הזוג שלהם טוב או רע. אם הוא רע אני אצטער, אבל אני אכבד את ההחלטה. אם הוא טוב, הוא ישר שייך למשפחה שלי". בעיתון צויין כי מלבד בורג, החברים הנוספים בפורום השמינייה לא הביעו תמיכה בנישואי תערובת.

נואף מסאלחה סיפר על ערבים שהתחתנו עם נשים אירופאיות וחזרו לכפר "זה כמעט תמיד הסתיים בכישלון", וביילין אמר: "אני הייתי מעדיף שלא. אתה שואל אותי למי אני יותר קרוב ודומה - לסאיב עריקאת או ליעקב ליצמן? במקרה אני מרגיש קרוב לשניהם. אבל אם תשאל אותי עם נכדו של מי הייתי מעדיף שאחד מנכדי יתחתן? עם אלה של ליצמן".

חגי מירום התייחס גם הוא לדברים: "ארצה שהילדים והנכדים שלי יתחנו עם יהודים. אברום, שהוא חבר יקר, הלך עד קצה העולם עם התיאוריות שלו. לכאורה הבחירה הבאה שלו תהיה פשוט לקום וללכת מפה".

זו אינה הפעם הראשונה שבורג מעורר סערה. לפני מספר חודשים, בתחילת מערכת הבחירות, השתתף בכינוס של חד"ש שנערך ביום שבת, כשהוא חובש כיפה. "יש ביהדות מושג שנקרא פיקוח נפש - כשיש סכנת נפשות גדולה זה דוחה שבת. התחושה שלי ושל רבים היא שיש פיקוח נפש לשמירת החיים הקולקטיביים בישראל, ופיקוח נפש כזה מצדיק להגיע בשבת" נימק אז.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר