מארגני המחאה החרדית באשדוד: "נלחמים את מלחמת האזרח הקטן"

הושלמה ההכנות לקראת עצרת המחאה כנגד חילול השבת במרכז "ביג" החדש באשדוד. "אנו לוחמים בעצם את מלחמתו של האזרח הקטן, שעומד להפסיד את יום המנוחה השבועי" (ארץ)

(צילום: קובי גדעון - פלאש 90, לוגו החברה)

סערת מאבקי השבת באשדוד: בעיר אשדוד הושלמו ההכנות לקראת עצרת התפילה ההמונית שתתקיים ביום שני, ער"ח סיון. העצרת תתקיים ברחובה של עיר, בשדרות ירושלים שלצד רובע ז', וזאת לאחר שקיבלה את הסכמתם וברכתם של רבני העיר.

בשבת הכריזו הגבאים בכל בתי הכנסיות בעיר, הן בבתי הכנסיות של החצרות החסידיות בעיר והן של כל יתר הקהילות, ליטאיות וספרדיות, כמו גם בהיכלי הישיבות, כי על כל אחד מהתושבים להשתתף בעצרת וזאת על רגע הפגיעה בכבודה של השבת בידי חברת 'ביג'. במקביל, התפזרו מתפללים בכל בתי הכנסת בעיר כשהם צועדים לכל קצוות העיר עטויי טליתות, במטרה להביא את "דבר השבת" ולקרוא לכל התושבים להגיע אל העצרת.

האברכים דיווחו על היענות רבה. "התגובות שהגיעו מכל קצווי העיר הן של הבנה רבה הקיימת בנוגע לחשיבותה של המערכה שתשפיע על עתידה של העיר" אמרו מארגני המחאה.

מועדת ההיגוי נמסר: "מדובר בעצם בצעד של התגוננות. פתיחת מרכזי סחר בסמוך לאיזורים שבהם מתגוררים שומרי שבת מהווה קריאת תגר על עצם מגוריו של הציבור החרדי בעיר. מה גם", הוסיפו "שאנו לוחמים בעצם את מלחמתו של האזרח הקטן, זה שנאלץ לעבוד למחייתו כל השבוע ועתה הוא עומד להפסיד את יום המנוחה היחיד שלו. אנו נאבקים למען הילד שבקושי רואה את אביו, ועתה הוא מפסיד גם את ההזדמנות היחידה שלו לזמן איכות עם הוריו".

במקביל סיירו גם השבת מתנדבי 'משמרת השבת אשדוד' בקניון 'ביג', שם גילו כי הקניון פעיל לחלוטין, כאילו מדובר ביום חול. אם לא די בכך, גילו כי חנות נוספת שעד כה היתה סגורה בשבתות, נפתחה אף היא בשבת הנוכחית – דבר המלמד על הלחצים עמם מתמודדים בעלי העסקים בקניון 'ביג', כמו גם ביתר איזורי העיר והסביבה כולה.

גם ממשטרת אשדוד נמסר שהמשטרה השלימה היערכותה לעצרת, תוך הבנה שמדובר בעצרת תפילה שתתנהל בצורה מכובדת ושקטה כשההמונים יתפזרו מיד עם תום העצרת. כפי שדווח הגברים מתרכזים ברח' שד' ירושלים ואילו הנשים ברח' רב חיסדא/ינאי. העצרת מיועדת לתושבי אשדוד אם כי גם אברכי הקהילה החרדית בקרית גת יגיעו לעצרת במטרה לחזק את תושבי אשדוד במאבקם.

בעצרת יתפלל הציבור תפילת מנחה ויום כיפור קטן, וכן פרקי תהלים. לאחר מכן יתקיים מעמד קבלת עול מלכות שמים. הגרח"פ הורביץ, דיין דחסידי בעלזא בעיר, חיבר תפילה מיוחדת שאותה יתפללו המוני המשתתפים בעצרת: "יהי רצון מלפני אבינו שבשמים שתרחם עלינו ועל פליטתנו שתערה רוח טהרה עלינו ועל כל כלל ישראל לשמור על שבת קדשנו בכל גבולנו. ובזכות כינוס זה יתקרב כל אחד ואחד כפי מעלתו ודרגתו. והקדוש ברוך הוא יתן פה ולשון להשפיע על אלו שנתרחקו משולחן גבוה ליהנות ממתנה טובה ושבת שמה. והנחילנו באהבה וברצון שבת קדשך ותחיש לגאלנו כמובטח לנו מדברי חכמינו זכרונם לברכה 'אלמלי שמרו ישראל שתי שבתות מיד נגאלין'. עשה למען שמך. עשה למען תורתך. עשה למען קדושתך ולמען קדושת שבת קדשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר