איילת שקד נכנסה למשרד המשפטים: "למצוא את הנוסחה לאיזון ראוי בין הרשויות"

שרת המשפטים איילת שקד נכנסה ללשכתה במשרד המשפטים: "לא אקהה את שיניה של מערכת המשפט אך אדאג כי שיניים אלה לא יכרסמו בסמכויות הרשות המחוקקת" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שרת המשפטים איילת שקד (צילום: Hadas Parush/Flash 90.)

שרת המשפטים הנכנסת איילת שקד (הבית היהודי) נשאה בצהריים (ראשון) את דבריה הראשונים במשרד המשפטים.

בפתח דבריה אמרה שקד: "בחרדת קודש והתרגשות רבה אני נכנסת היום לתפקידי כשרת המשפטים, האמונה על מערכת המשפט, אשר ערכים אלו של דין, אמת ושלום הם נר לרגליה".

שקד התחייבה כי תפעל לשימור מעמדו של בית המשפט העליון: "מערכת המשפט היא אחד מִסְמָלֶיהָ הבולטים של הדמוקרטיה. בית המשפט העליון, העומד בראש מערכת זו, תמיד היה ועודנו גאווה לאומית, בשל ההגנה על זכויות האדם ועל עֶרְכֵי היסוד של מדינת ישראל. בית המשפט העליון שלנו קנה מקום של כבוד בזירה המשפטית הישראלית והבינלאומית כאחת. אפעל לשימור מעמדו זה, כשעֶקְרון שלטון החוק לנגד עיניי".

בהמשך נאומה התייחס שרתה המשפטים להשקפתה בנוגע לאיזון הרצוי בין הרשויות ואמרה: "מערכת המשפט היא מיסודות הקיום שלנו כחברה דמוקרטית. אני מאמינה בה בכל לבי. לא אני אקהה את שיניה. אך בד בבד אדאג לכך, כי שיניים אלה לא יכרסמו בסמכויותיה החוקיות של הרשות המחוקקת והרשות המבצעת".

"אין זה סוד" הוסיפה שקד, "כי בתור שליחתו של הציבור אני מבקשת לחזק את מעמדם של נבחרי הציבור ברשות המחוקקת וּבָרשות המבצעת, לפעול לחיזוק ריבונותה של כנסת ישראל ושל יכולתה של ממשלת ישראל לפעול, והכל תוך מחויבות לִשְמירה על תפקידה של הרשות השופטת ועל מעמדה".

"הכרה בחשיבותו של עקרון הפרדת הרשויות אינה מנת חלקו של מגזר ספציפי, ואין לשייכה לצד אחד של המפה הפוליטית. ההקפדה על גבולות גזרה ברורים היא אינטרס משותף של כל אלו המאמינים בעֶקְרון הדמוקרטיה, ללא קשר בין ימין וּשמאל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר