היום שאחרי: "בכירים בדאעש נמלטו מהתקיפה"

יממה לאחר הפעולה האמריקנית נגד דאעש, עולים התהיות לגבי נחיצותה. מומחים טוענים כי המחוסל אבו סייף היה בסך הכל מפקד בדרג בינים הניתן להחלפה. ומי היו היעדים? (בעולם)

ב. ניסני | כיכר השבת |
כוחות מיוחדים של ארה"ב. אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

המלחמה בדאעש: יממה לאחר הפעולה הדרמטית של ארה"ב נגד דאעש, צצים השאלות עד כמה הייתה התקיפה נחוצה ומה בכלל היה היעד שלה.

על פי ההודעה האמריקנית, מי שחוסל בתקיפה היה אבו אל-טיים א-סעודי, המכונה "אבו סייף", ומשמש כ"שר הנפט" של דאעש ומי שאחראי על הכספים בארגון, אולם המרכז הסורי לזכויות אדם מדווח כי במתקפה נהרגו 32 פעילי דאעש, בהם כמה בכירים כשהבכיר שבהם הוא סגנו של אבו עומר א-שישאני, המפקד הצבאי של דאעש, אך שמו של אבו סייף לא מוזכר כלל.

דיווחים נוספים טוענים כי אחד היעדים של התקיפה, היה דובר הארגון, אבו מוחמד אל-ענדאני, אך הוא ובכירים נוספים הצליחו להימלט.

גורם בממשל אובמה, הסביר היום לניו יורק טיימס, כי המטרה הייתה ללכוד את אבו סייף, בעוד בחיים בכדי לחקור אותו לדלות ממנו מידע חשוב על פעילות הארגון. אולם מומחים שונים אמרו לעיתון, כי אבו סייף היה סך הכל מפקד בדרג ביניים, האחראי על הכספים ואינו מהווה גורם חשוב בארגון הטרור.

אולם למרות שלא הצליחו להביא את אבו סייף בחיים, הצליחו הלוחמים לאסוף מידע רב על הארגון, לטענת גורמים יש כעת לארה"ב "ערימות של נתונים על הדרך שבה דאעש פועל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר