הרב משה לוינגר ז"ל נטמן בחברון

למעלה מאלף בני אדם ליוו בצהריים (ראשון) למנוחות את הרב משה לוינגר ז"ל, אבי היישוב היהודי בחברון. הנשיא ריבלין ספר ואמר: "לא היית איש של קונצנזוס - וזה נכון" (דיין האמת)

(צילום: מארק ניימן/ לע"מ)

למעלה מאלף בני אדם ליוו בצהריים (ראשון) למנוחות את הרב משה לוינגר ז"ל, אבי היישוב היהודי בחברון, מראשי תנועת גוש אמונים וממנהיגי תנועת ההתיישבות, שהלך לעולמו והוא בן 80. הרב לוינגר נטמן בבית העלמין העתיק בחברון לאחר מסע הלוויה שיצא ממערת המכפלה.

בין המלווים נראו נשיא המדינה ראובן ריבלין, שרים, חברי כנסת, אישי ציבור, בני משפחתו ורבנים בהם הרב חיים דרוקמן והרב דוב ליאור.

הנשיא ריבלין אמר בהספדו: "רבי משה היקר, פרצת לתודעת הרבים בליל הסדר המפורסם של תושבי חברון, והכרתי אותך כמשפחה ירושלמית יקית שלא גרה רחוק מאיתנו על גבול רחביה. גדלת בבית עם עומק תורני נדיר לתורה ונודע לצד שמירת התורה קלה כחמורה".

"אומרים שלא היית איש של קונצנזוס - וזה נכון, ולעולם לא זלזלת במאמץ לצרף אליך עוד אנשים. התווכחת, וגם כעסת, והיית חריף, תקיף ובוטה בדבריך, ויחד עם זאת לא חיפשת פשרה ומעולם לא הטלת ספק שרק בסיס איתן של ההתיישבות בקריית ארבע היא חברון, יוביל אותנו לחיזוקנו בארץ ישראל", הוסיף הנשיא.

הרב חיים דרוקמן ספד ואמר כי "יש מי שסופדים אותו בביתו ויש מי שהציבור סופד אותו. אתה היית כל כולך לטובת הכלל. דאגת לביתך? לא, דאגת לעם ישראל ולארץ ישראל. מה אדם אחד יכול לעשות? ואתה הפעלת ציבור שלם.

"זכינו היום ביום ירושלים במתנת שמיים אדירה. בלעדיך המקומות האלה חברון וירושלים לא היו שייכים לעם ישראל. בזכותך המקומות האלה יושבו מחדש ועשית זאת בגדולתך ובעקשנותך שלא ויתרת. נמשיך את דרכך בבניית ארץ ישראל".

מלאכי לוינגר, ראש מועצת קריית ארבע-חברון, ספד אף הוא לאביו ואמר כי "למרות שהיית נראה עסוק רק בעם ישראל, תמיד היית גם אבא שדאג לחינוך הילדים, למשפחה ולאימא ולכולנו. אני זוכר כמה היית מתרגש שדיברת על הרב קוק שזכית להיות מבית מדרשו. תמיד היית איש אמת והיית מסור לשליחותך ללא שעות וגבולות, אתה לבדך פורץ ומושך את כולם אחריך האמת והאידיאולוגיה ב-DNA שלך. ניסו לפגוע בך ולעשות לך רצח אופי אך ידעת לתת כבוד לחולקים עליך כולל שכנינו הערבים אך בשום שלב לא ויתרת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר