לא רק בבני ברק וירושלים: מצוקת דיור קשה גם בברוקלין

אנשי בוהמה, אופנה והיפסטרים החלו להתגורר באזור ברוקלין וגרמו לעלייה בביקוש וממילא גם למחירים שעלו בהתאם. תושבי השכונה ערכו אסיפת חירום: "אין לילדינו היכן לגור" (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: א' בליק)

לא רק במדינת ישראל סובל הציבור החרדי ממצוקת דיור קשה המביאה לעלייה משמעותית במחירי הדירות, מה שגורם לקושי של זוגות צעירים ברכישת או שכירת דירה וכן להוריהם המבקשים לסייע להם.

גם בויליאמסבורג שבברוקלין, ניו יורק נוצרה בשנים האחרונות מצוקת דיור קשה שהפכה ל"משבר" ממשי המאיים על יוקר מחירי הדיור ושוק הנדל"ן האמריקאי.

בשנים האחרונות מבקשים זוגות צעירים רבים לרכוש דירה בשכונה החסידית, אולם העובדה כי גבולותיה של השכונה הצטמצמו בשל התרחבותן של שכונות סמוכות המאוכלסות על ידי תושבים שאינם יהודיים גרמה לעלייה דרמטית במחירי הדירות ולעזיבת הצעירים את השכונה.

בשנה האחרונה הפכו האזורים הסמוכים לשכונה ללוהטים מבחינה נדל"נית, כאשר אנשי בוהמה, אופנה והיפסטרים החלו להתגורר באזור - מה שגרם לעלייה בביקוש וממילא למחירים שהאמירו בהתאם.

במחסנים ובחניונים. כך גרים בישראל (צילום: אהרן רבינוביץ)

כעת מבקשים רבני השכונה, הדיינים והעסקנים לשים סוף לתופעה ולגרום להרחבת גבולות השכונה כמו גם לירידת המחירים. הרבנים ונציגי כל הקהילות קיימו דיון חירום בשיתוף פעולה עם אנשי עסקים קבלנים ויזמי נדל"ן, במטרה לטכס עצה כיצד להתמודד עם המשבר.

"אין לילדים שלנו היכן לגור", אומר ל"כיכר השבת" אחד ממשתתפי אסיפה מיוחדת שנערכה השבוע, ומסביר: "דירות שפעם עלו מחצית ממחירם עולות כיום כפליים ופי שלוש. חייבים למצוא פתרון ראוי והגון לתושבים. לא כולם פה עשירים כמו שחושבים בארץ".

צפו בתיעוד האסיפה. צילום: א' בליק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר