סערת יקיר העיר

הטקס - עם רקדניות; הרב ליברמן: "אשקול להיעדר"

מנהל הסמינר החרדי החשוב ביותר בירושלים, הרב ישעיהו ליברמן, אמור לקחת חלק באירוע קבלת אות יקיר ירושלים. אלא, שלטענת אנשי עירייה, באירוע אמורה להופיע להקת רקדניות והוא יהיה מעורב - בניגוד לאופי המוסד אותו מנהל הרב ליברמן. בשיחה לכיכר השבת אמר הרב כי ישקול להיעדר: "מחר אחליט" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
הרב ישעיהו ליברמן (צילום ארכיון: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הרב ישעיהו ליברמן, מנהל הסמינר החדש בירושלים - מהסמינרים הבולטים לבנות בציבור החרדי, אמור לקחת מחר (שני) חלק בטקס הענקת אות יקיר העיר ירושלים, בו לטענת עובדי עירייה אמורה להשתתף גם להקת רקדניות והוא ייערך במעורב וללא הפרדה בין נשים לגברים - לכאורה באופן הסותר את הדרך החינוכית שהרב ליברמן מתווה לתלמידותיו.

גורם חרדי הביע מורת רוח מהשתתפותו של הרב וזאת משום "שהרב הינו מנהיג של מאות תלמידות חרדיות והוא מהווה סוג של סמל רוחני עבורם וברגע שישתתף בטקס שכזה". לדבריו בשיחה עם "כיכר השבת": "זוהי דוגמה לא טובה בכלל לאותן תלמידות".

בעירייה ניסו להתחמק ממתן פרטים על התוכנייה של האירוע, אך גורמים מוסמכים אישרו כי להקת רקדניות תשתתף בו. גורמים אחרים בעירייה אמרו כי אופי הטקס יהיה "כבכל שנה", כאשר בשנים עברו הופיעו זמרות בפני אורחי האירוע, מה שגורם לרב ליברמן לשקול אם להשתתף באירוע או להחליט להיעדר ממנו.

הרב ליברמן: "מחר אחליט אם להגיע"

אחד מחברי המועצה החרדים אמר בשיחה עם "כיכר השבת" כי "בכל שנה חברי המועצה החרדיים מוזמנים אל האירוע המדובר וכשזמרות מתחילות לשיר, אנחנו יוצאים החוצה".

הרב ליברמן עצמו התייחס לדברים בשיחה עם "כיכר השבת" ואמר כי ישקול אם להיעדר מהאירוע. "אין לי מושג מה יהיה שם. מחר אחליט אם אגיע", כדבריו.

מגדל דוד, כאן יערך הטקס (צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90)

שופט קבע: אין בעייה לתת לרב ליברמן את האות

בתחילת השנה התעוררה סערה סביב החלטת העירייה להעניק את האות לרב ליברמן בשל טענות לאפליית תלמידות ממוצא מזרחי, אולם שופט בית המשפט המחוזי בירושלים דחה על הסף את העתירה שהגישה עמותת "נוער כהלכה". השופט טען בפסיקתו כי"אין כל ראיות לאפליה".

השופט דוד מינץ כתב בהחלטתו כי "דין העתירה להידחות על הסף" וזאת משום ש"בעתירה נטענו טענות קשות כלפי המשיב (ליברמן - צ"ג) אך לאמור בעתירה אין תימוכין ראייתיים כלשהם. בעתירה גופה קיימת טבלה ממנה ביקשה העותרת להסיק שהמשיב מפלה לרעה בנות ממוצא מזרחי, הואיל ובית הספר שבניהולו אחוז הבנות ממוצא אשכנזי עומד על כ-76% לעומת כ-24% ממוצא מזרחי".

"עוד נתלתה העותרת בחלקה של כתבה בה התראיין המשיב לעיתון "יתד נאמן" בה דיבר על היחס של החברה החרדית למוסדות השלטון, לתקשורת החילונית ולבית המשפט העליון", נימק השופט ופסק כי "אין בשני אלו דבר וחצי דבר מהם ניתן ללמוד על יחסו של המשיב לבנות ממוצא מזרחי. אדרבה, בכתבה התבטא המשיב כלפי בנות עדות המזרח באהדה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר