בית הרב מיכי יוספי מיועד להריסה בעקבות טענות על "קרקע גזולה"

כוחות המינהל האזרחי צפויים להרוס תוך ימים את ביתו של הר' מיכי יוספי, בנו של רבי יהודה יוספי, מהדמויות המוכרות בעולם הליטאי, זאת מאחר והוקם לכאורה על אדמה גזולה (חדשות)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הרב מיכי יוספי (צילום: קובי נתן, 13הפקות)

בימים הקרובים צפויים כוחות המינהל האזרחי להרוס את ביתו של הרב מיכי יוספי ובית נוסף בחוות 'ישוב הדעת', כך טוענים ב"מטה מאבק" שהוקם לאחרונה כנגד ההרס. החווה שימשה כמרכז קירוב ותיירות ומשכה אליה מאות צעירים וצעירות, שקיימו במקום היכרות בלתי תלויה עם עולם היהדות ועם תושבי השומרון.

כרגע מסיבות משפחתיות מתגוררת משפחת יוספי באופן זמני בישוב מבוא חורון וכאמור מתכוון המינהל האזרחי להרוס את בית משפחת יוספי שבחוות ישוב הדעת שבבנימין.

הרב מיכי יוספי ייסד בשנות ה-90 את פרויקט 'הבית היהודי' בהודו, המהווה בית חם לתרמילאים ישראלים בהודו. הוא נחשב לאחד מפורצי הדרך בלימוד החסידות ונחשב לאחד ה"משפיעים" הבולטים בציבור הדתי-לאומי, מקיים שיעורים בתל-אביב וירושלים ולו תלמידים רבים.

הרב מיכי ואשתו תמר התיישבו בחווה בשנת 2004. לבני הזוג 8 ילדים. עם היוודע תוכנית המינהל האזרחי להרוס את ביתו פתחו היום (ראשון) תלמידיו וחבריו במאבק ואף פתחו דף פייסבוק בשם: "מצילים את בית משפחת יוספי בישוב הדעת".

הבית המיועד להריסה (צילום: דוברות)

הרב יוספי הינו בנו של הרב יהודה יוספי, מהדמויות החשובות בציבור הליטאי וחתנו של הרב יהודה חזני ז"ל מראשי גוש אמונים. גיסו הוא איש התקשורת חנוך דאום מידיעות אחרונות. למעלה מעשור מגיש הרב פינה שבועית בתוכנית הבוקר של ידידיה מאיר ברדיו 'קול חי' ובשנים האחרונות אף מסר שיעורים באמצעות ערוץ 'אורות' בשיתוף עם אתר האינטרנט ynet.

טענת אנשי המינהל האזרחי היא כי הבתים המיועדים להריסה נבנו על קרקע פלסטינית ולכן הוחלט להחריבם. אולם לטענת העומדים מאחורי המאבק, עד כה לא הובאה הוכחה משפטית לבעלות פלסטינית על הקרקע בה נבנו הבתים המיועדים להריסה.

"בשעות האחרונות נעשים מאמצים לביטול ההחלטה, אך נראה כי לפי שעה החליט המינהל האזרחי לקדם את פעולות ההרס במקום. בני המשפחה ותלמידיו של הרב יוספי קוראים לכל מי שבידו לסייע לביטול ההחלטה ולפנות לאנשי ציבור לפעול לביטול החלטת ההרס" נמסר ממטה המאבק.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר