מאבק השבת באשדוד

מרן הגראי"ל שטיינמן: לא "הפגנה" רק "יום תפילה"

תושבי אשדוד יתאספו הערב לעצרת מחאה נגד חילולי השבת במתחם 'ביג' בעיר • מאחורי הקלעים מתברר כי לא שוררת תמימות דעים באשר לדרכי הפעולה • רבה של אשדוד הגאון רבי יוסף שיינין מתעקש כי מדובר ביום תפילה ולא בהפגנת מחאה ורומז כי זו גם דעת מרן הרב שטיינמן • ומה דיווחו היומונים? (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: קובי גדעון - פלאש 90, לוגו החברה)

המאבק נגד מתחם 'ביג' באשדוד עולה מדרגה היום (שני) לקראת קיומה הערב של עצרת ההמונים במעמד גדולי הרבנים והדיינים, אלא שמבדיקת "כיכר השבת" מתברר כי מאחורי הקלעים לא שוררת תמימות דעים מוחלטת באשר לדרכי הפעולה הראויים מול הנהלת הקניון.

בעוד בציבור החסידי נערכים כאמור הערב למאבק חסר פשרות שבמרכזו העצרת שתקיים ברחובה של עיר כשבעתיד הם מרמזים גם על אופציה של חרם כלכלי כנגד הנהלת הקניון, הרי שדווקא רבני הציבור הליטאי מעדיפים להתמקד בדרך ההידברות והנסיונות להגיע להבנה ולפתרון המשבר.

כידוע דעתו של מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן אינה נוחה מהפגנות וממחאות קולניות אשר לא בהכרח מביאות תמיד, לדבריו, לתוצאה הרצויה ופעמים אולי אף להפך ,הרי שבציבור החסידי מעדיפים לנקוט בדרך מיליטנטית יותר של הפגנות ואיומים.

לדברי הגאון רבי יוסף שיינין, רבה של העיר אשדוד, הנמנה בין רבני הציבור הליטאי הרי שגם קהל האברכים ובני הישיבות צפויים להשתתף הערב בעצרת אולם הוא מבקש שיכנו זאת "יום תפילה".

"חלילה לא מדובר לא בהפגנה ולא במשהו דומה אלא בתפילת ערב יום כיפור על מנת שאלו המחללים שבת רחמנא ליצלן ישובו מדרכם הרעה", אומר הרב שיינין.

הרב שיינין מסרב לומר מהי הוראתו המפורשת של מרן ראש הישיבה אולם כאמור ההערכות הינן שכל זמן שמדובר בדרכי מחאה ראויות הרי שהציבור הליטאי ישתתף ויטול חלק.

רמז לחילוקי הדעות ולהבדלים בין הדעות השונות ניתן לראות הבוקר ביומונים החרדים כאשר בטאון "המודיע" המזוהה עם חסידות גור מקדיש את כותרתו הראשית למאבק זאת לעומת בטאון דגל התורה "יתד נאמן" השומר על שתיקה מערכתית ומפרסם רק מודעה באשר לקיום עצרת התפילה.

כאמור, בשלב זה אמורים כל רבני הקהילות והחוגים להשתתף בעצרת התפילה, אולם לדברי העסקנים באם המהלך הנוכחי לא יישא פרי הרי שאז חילוקי הדעות עלולים לצוף מעל גבי השטח באשר להמשך דרכי המאבק והאם ניתן להחריפו ולקיים הפגנות ואף לאיים בחרם כלכלי או להסתפק בדרכי התפילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר