יהדות התורה: ח"כי 'דגל התורה' החרימו את ישיבת הסיעה

חברי הכנסת של 'דגל התורה' החרימו את ישיבת סיעת 'יהדות התורה' בעקבות חילוקי הדעות עם אגודת ישראל על חלוקת התפקידים וכן בשאלת הוועדה למינוי דיינים (אקטואליה)

ישראל כהן | כיכר השבת |
סיעת 'יהדות התורה' (צילום: ארכיון 'כיכר השבת')

הקרב ב'יהדות התורה' נמשך: בצהריים (שני) תוכננה להתקיים ישיבת סיעת יהדות התורה שבמסגרתה תכננו הצדדים להגיע להסכמות על חלוקת התפקידים וכן בשאלת הוועדה למינוי דיינים שעמדה במרכז המחלוקת בשבוע האחרון בין תנועת 'אגודת ישראל' החסידית לתנועת 'דגל התורה' הליטאית.

במהלך היממה האחרונה ניסו הצדדים להגיע להבנות על מנת להסדיר את הנושאים שעמדו בויכוח אולם מתברר כי עד עתה לא הושגה פריצת דרך במגעים.

בשל כך החליטו בדגל התורה להחרים את הפגישה שהתקיימה היום ולבסוף רק נציגי אגודת ישראל - הח"כים יעקב ליצמן, מאיר פרוש, מנחם אליעזר מוזס וישראל אייכלר, השתתפו.

לדברי גורמים בדגל התורה עדיין אין הסכמה על כך שהוועדה למינוי דיינים תישאר בידי המפלגה האשכנזית חרדית. "לא נאפשר לאגודת ישראל לסחור בנושאים מהותיים ועקרוניים בשביל איזה ג'וב כזה או אחר".

בדגל זועמים גם על יחסי הכוחות המפלים אותם לרעה זאת מאחר והן במספר הנציגים והן בחלוקת התפקידים הם נהנים מנחיתות מספרית זאת בזמן שבפועל לדבריהם הם אחראים לרוב אחוזי ההצבעה למען יהדות התורה בבחירות האחרונות.

במקביל באגודת ישראל מגבים לחלוטין את ח"כ ישראל אייכלר ומשדרים חזית אחידה באשר לדרישתו לקבלת יו''ר הוועדה לפניות הציבור גם אם במחיר ויתור על תפקידים אחרים.

גורם בכיר באגו"י אומר ל"כיכר השבת" כי "הסיעה החליטה בהסכמה שאייכלר יהיה חבר הוועדה למינוי דיינים וכך יהיה".

לדבריו, "הבקשה לקבלת הוועדה לפניות הציבור באה בתמורה לוויתור על תפקיד סגן יו"ר הכנסת. אגודת ישראל לא ויתרה על הוועדה למינוי דיינים".

"החרמת הסיעה מצד דגל אינה קשורה למינוי דיינים והיא תמוהה ביותר", מוסיף הגורם הבכיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר