כך תנהגו בטוח בחום הכבד

השרב הכבד שפוקד את הארץ יישבר רק מחר, אז עד אז, ובשביל שלא תנהגו עייפים וכועסים, קבלו מספר טיפים חשובים לנסיעה בטוחה במהלך החום הכבד (רכב, בטיחות)

שרון מנדל | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לא רק בחורף ובגשם מסוכן לנהוג, גם בחום הכבד ישנן סכנות שאורבות לנהגים. השרב הכבד הפוקד את אזורנו צפוי להימשך גם בימים הקרובים.

כאמור, נהיגה בתנאי מזג אוויר כאלה עשויה להיות מסוכנת. אז באגף התנועה של משטרת ישראל ריכזו עבורכם מספר עצות מצילות חיים לנהיגה בטוחה בחום הכבד:

• אחת הסכנות הגדולות בנהיגה בשרב היא העייפות. כשיוצאים לנהיגה ממושכת, קחו בחשבון את זמני הנסיעה ודאגו מראש לעצירות התרעננות על מנת להימנע מעייפות ועצבנות. במהלך העצירות שתו הרבה מים.

• במהלך הנסיעה שימו לב ללוח המחוונים, והתייחסו בכובד ראש לכל נורה שנדלקת על המסך. לפני היציאה לדרך ודאו כי שמשות הרכב נקיות, למניעת סנוור יתר והגבלת שדה הראייה. כמו כן, ודאו שיש מספיק מים במיכל המתזים ושהמגבים תקינים.

• ודאו שהמזגן יונק אוויר מחוץ לרכב פנימה ופתחו מדי פעם את החלונות על מנת לדאוג לאוורור חלל הרכב. פעולות אלו יורידו את ריכוז הפחמן הדו חמצני בחלל הרכב וכך תפחיתו את הסיכוי להרדמות.

• החום הכבד משפיע גם על צמיגי הרכב. יש לוודא בתחילת הנסיעה, כאשר צמיגי הרכב עדיין קרים, שיחס האוויר בצמיגים מאוזן. החום הכבד השורר בחוץ, בתוספת ליקוי בלחץ האוויר, מעלה בעשרות אחוזים את הסיכון לפיצוץ הצמיג בזמן הנסיעה, דבר שיכול לגרום לתאונה.

נסיעה טובה ובטוחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר