מכתב לשר האוצר / מרדכי פלדשטיין

הזמן בעוכרינו. אם לא תמצא דרך שהמעסיקים יתחילו בפועל להעסיק חרדים, נעמוד חלילה במקום קשה ומסוכן לחברה החרדית • מרדכי פלדשטיין במכתב פתוח לשר האוצר (טור אישי)

מרדכי פלדשטיין | כיכר השבת |
משה כחלון ומרדכי פלדשטיין (צילומים: פלאש 90, באדיבות המצלם)

כבוד שר האוצר, מר משה כחלון

ברכות !!!

עם כניסתך לתפקיד רוח של תקווה נושבת בעם.

במחוזות הפריפריה הרחוקים מהיכן שתסתובב לך מהיום והלאה, נותנים כולם את עיניהם עליך. בשונה מהקודם בתפקידך, מרגישים שם הפעם שאין צורך לספר לשר האוצר מי הם.

באת מתוכם ועבדת קשה רק כדי להגיע ליום שבו תדאג לכיס שלהם. לכיס של כולנו.

אבל רוח התקווה אינה באה רק בגלל היסטוריית ילדותך. כל מי שפגש בך, יודע לספר כי בשונה מהזחיחות שאפיינה את שרי האוצר בעבר, הפעם עומד האחראי על קופת המדינה - איש ערכי ביותר שנחוש לעזור ולפתור את הבעיות האמתיות של מדינת ישראל.

מיזמים רבים ותכניות שאפתניות לפתרון בעיית יוקר המחייה בישראל עומדים בראש סדר יומך מעתה. ובצדק.

ברצוני להסב את תשומת לבך לבעיה גדולה יותר: 'מחייה'. אכן כן. לא 'יוקר המחיה' אלא 'מחייה' - אנשים שאין להם אוכל בביתם.

נכון! אתה לא שר הרווחה!

אבל מה לעשות, גם נטולי ה'מחייה' אינם אנשי רווחה! לדוגמא: רוב ציבור הנשים במגזר החרדי שמעוניין להיות המפרנס העיקרי בבית והלך ורכש מיומנויות רבות במגוון מקצועות. ולמרות הכול, אחרי כל ההשקעה הרבה, הן אינן יכולות לעבוד בפועל!

וזה לא רק הנשים, גם גברים חרדים שנאלצו או בחרו לצאת ולעבוד לפרנסתם אינם משתלבים בשוק התעסוקה.

מדוע ציבור כל כך מוכשר ומוצלח כבר שנים לא מצליח לקבל את מקומו הראוי במעגל העבודה?

והתשובה אינה חוסר בתארים, ידע מקצועי או ליבה וכדו'. ההיפך הוא הנכון.

בתפקידי כמנכ"ל קמ"ח, הקרן מעניקה בכל חודש מלגות רבות לגברים ונשים חרדים שיוצאים ללמוד בכדי להתפרנס, ברוך ה' ובכל שנה ושנה הבוגרים מסיימים בהצטיינות גבוהה ומעל הממוצע הקיים באקדמיה בישראל.

תנאי הסף שמעמידים מעסיקים רבים, אינם נותנים הזדמנות התחלתית להשתלב במעגל העבודה.

אדוני שר האוצר!

הרפורמות בבנקים ובדיור חשובות!

אבל בל תשכח: אחוז ניכר מתושבי המדינה הינם בני החברה החרדית, שבעיה כלכלית קריטית ביותר מעיקה עליה כיום.

סוגיית התעסוקה בחברה החרדית קריטית לה וקריטית עוד יותר למשק הישראלי.

פרשנים וכלכלנים רבים יכתבו לך בוודאי בימים הקרובים עצות ורעיונות כרימון. מי כמוך יודע זאת שבכלכלה כמו בכלכלה, השיח סיסמתי ברובו, נטול עובדות חדות וברורות. באותה מידה שתמצא המלצה חמה לבצע צעד כלכלי מסוים, אתה עשוי לקבל המלצה חמה לעשות את ההיפך בדיוק.

אבל על עובדה אחת אין חולק: כוח עבודה איכותי וגדול מביא תמיד תוצאות כלכליות טובות למדינה.

גם האנשים בחטיבת המחקר במשרד הכלכלה. יודעים זאת טוב מאוד. שר האוצר הקודם העדיף לא לראות ולא לשמוע. הוא בחר רק לנסות לחנך ציבור מחדש ולהוכיח לכולם שהפתרון מצוי בהוצאת החרדים מבית המדרש. עמדה שקוממה עליו את הציבור החרדי והביאה לאפס תוצאות.

אדוני שר האוצר, לאדם כמוך, כמדומני שאין צורך להסביר: אורח החיים החרדי נקבע ע"י רבני הציבור בלבד. בלתי אפשרי וגם לא כדאי לנסות ולהנהיג בחברה החרדית נורמות חדשות. זה רק יביא אותה לאבד אמון כללי במערכת ולחוסר שיתוף פעולה.

נכון ושייך לעשות זאת רק בדרך אחת: מנהלי עסקים חברות וארגונים במגזר הכללי צריכים להיחשף לכוח העבודה העצום הטמון במאות החרדים שממתינים להשתלב בעבודה. תאמין לי, תוך חודשיים, הם יתחילו לכתוב בדרישות המשרה כי 'רצוי בוגר ישיבה'.

אדוני שר האוצר!

הצלחתך בתפקיד תהיה כאשר תיזום הטבות מס שונות למעסיקים כדי שיתחילו לשלב חרדים בעבודה וכך הכנסות האוצר יגדלו מפריון עבודה חרדי שיוסיף ויגדיל את קופת ההכנסות של כלל החברה הישראלית.

המהלך החיוני הזה חייב להיות כעת בעדיפות העליונה של הממשלה ולהיות משולב עם כל משרדי הממשלה. אבל כמו כל קמפיין טוב זה חייב להתחיל דרך הכיס: הטבות מיסוי שיובילו את השינוי הנדרש אליו משווע כל שוק התעסוקה החרדי.

שר האוצר,

הזמן כבר בעוכרינו. אם לא תימצא הדרך שהמעסיקים יתחילו בפועל להעסיק חרדים, נעמוד חלילה בעוד שנה שנתיים במקום קשה ומסוכן לחברה החרדית ובכלל לחברה בישראל.

אסיים במה שכ' הרמב"ן באגרת לבנו וכה הולמים וראויים גם לך:

"בעבור הענווה שהיא מידה טובה מכל המידות הטובות, תצליח בכל דרכיך"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר