הרמטכ"ל החליט: הגדוד הדרוזי "חרב" ייסגר

הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט החליט לסגור את גדוד "חרב", הגדוד הייעודי לבני העדה הדרוזית. סגן השר איוב קרא: "פגיעה במורשת של אחת היחידות החשובות בצה"ל" (חדשות)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
הרמטכ"ל גדי אייזנקוט (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט החליט לסגור את גדוד "חרב", הגדוד הייעודי לבני העדה הדרוזית, זאת על רקע השילוב המוצלח של חיילי העדה לאורך שנים בכלל יחידות צה"ל ורצונם להמשיך להתפתח ולהשתלב בצבא. כך לפחות על פי צה"ל.

מצה"ל נמסר כי קבלת ההחלטה באה על רקע הרצון הגובר בקרב הרוב המכריע של בני העדה להשתבץ בכלל המערכים והחילות בצה"ל, בדגש על החטיבות הלוחמות, היחידות המיוחדות, המערכים הטכנולוגיים ומסלול העתודה וכן להמשיך למסלולי פיקוד בכירים.

"לכל אורך ההיסטוריה של מדינת ישראל ישנה ברית אחים בינה לבין העדה הדרוזית. בני העדה מהווים דוגמא ומופת בגיוס לצה"ל, במוטיבציה הגבוהה, ברצון לשרת בתפקידים משמעותיים בחובה ובקבע בכלל יחידות הצבא ואף שילמו מחיר כבד במערכות ישראל. לוחמי ומפקדי הגדוד ישתלבו בחודשים הקרובים במערכי צה"ל השונים, בדגש על מערך הלחימה" נמסר מדובר צה"ל.

עוד נמסר כי "גדוד חרב הינו גדוד מבצעי מצטיין ואף זכה לציון-לשבח במלחמת לבנון השנייה. מהלך סגירת הגדוד נעשה בשיתוף ובהתייעצות עם מפקדים, בכירי העדה ומנהיגיה הרוחניים. צה"ל רואה במהלך זה הזדמנות לחיזוק שילובם המלא של בני העדה בצה"ל ויפעל בתוך כך לשימור המורשת המפוארת של גדוד חרב, לוחמיו וחלליו".

עם זאת, נראה שלא כולם מרוצים מההחלטה. סג השר איוב קרא אמרכי "החלטת הרמטכ"ל לסגור את הגדוד הדרוזי יש בה משום פגיעה במורשת ועבר של אחת היחידות החשובות והמרתקות בצה"ל על אף השינוי והאינטיגרציה שאני תומך בה בקרב צעירי העדה הדרוזים".

קרא הודיע כי "עוד היום אפנה לשר הביטחון בעניין שבמקום לסגור את הגדוד הדרוזי יש לספחו לאחת מחטיבות החי"ר המובחרות לשמר את המסגרת ולאפשר לחיילים יהודים ודרוזים לשרת בו באופן וולנטארי עם שמירה על השם הסמל והמסגרת שהם חלק חשוב לצה"ל עברו ועתידו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר