מגעים לצירוף ליברמן?

ח"כ גפני נועד עם האדמו"ר מפרמישלאן לפגישה נדירה

בשעות הלילה המאוחרות אמש הגיע ח"כ משה גפני לפגישה נדירה במעונו של כ"ק האדמו"ר מפרמישלאן, פגישה שנמשכה שעה ארוכה • גפני שממעט להיפגש עם אדמו"רים, הגיע לרבי מפרמישלאן ככל הנראה כדי לשוחח עמו על אפשרות צירוף מקורבו - יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, לממשלה החדשה (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
ח"כ משה גפני (צילום: Hadas Parush/FLASH90)

בחירות 2015 • מרכיבים ממשלה: בשעות הלילה אמש (שני) נצפה חבר-הכנסת משה גפני, יו''ר תנועת דגל התורה ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת, כשהוא מגיע אל מעונו של כ"ק האדמו"ר מפרמישלאן בקריית הרצוג בבני ברק ונכנס לחדרו שם הסתגר עימו לפגישה שארכה שעה ארוכה.

יצויין כי מדובר באירוע הנחשב לנדיר שכן האדמו"ר מפרמישלאן ממעט מלהתערב בעניינים פוליטיים כשבמקביל גפני אינו נוהג לפקוד בתי אדמו"רים למעט חברי מועצת גדולי התורה אותם הוא מעדכן מידי פעם בנושאים ציבוריים העומדים על הפרק.

הפגישה המיוחדת עוררה כצפוי גל של שמועות ברחוב החרדי כשרבים מקרב הפרשנים הפוליטיים מנסים לתהות על מטרת הפגישה ותוכנה שנשאר חסוי.

על פי ההערכות בקרב פרשנים האפשרות הבולטת הינה כי במהלך השיחה עלתה אפשרות צירופו של יו''ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אל הממשלה הנוכחית בראשות בנימין נתניהו.

ליברמן שאינו מרבה לפקוד את בתי הרבנים והמנהיגים הרוחניים הגיע במהלך השנים האחרונות מספר פעמים אל ביתו של הרבי מפרמישלאן ונחשב לאחד מבאי ביתו.

האדמו"ר עודד את ליברמן במשך כל שנות משפטו שנמשך זמן רב ואף בירכו באופן אישי.

כשישב האדמו"ר מפרמישלאן שבעה באבלו על פטירת אחיו האדמו"ר מביטשקוב אף הגיע איווט ליברמן לנחם את הרבי מה שמלמד על עוצמת הקשר.

לפיכך ההערכה הינה כי כעת מנסים הפוליטיקאים החרדים להפעיל לחץ ציבורי על ליברמן שיהין להצטרף לקואליציה הנשענת על חודו של קול.

מלכתחילה נחשב ליברמן כמי שהצטרפותו מובטחת לממשלה שכן מצביעיו נמנים באופן מסורתי על מחנה הימין. נתניהו אף בחר להתייחס לכך בנאומו מעל דוכן הכנסת כשרימז על עיוות רצון הציבור בבחירות האחרונות.

ליברמן התעקש במהלך המשא ומתן על המשך חקיקת חוג הגיוס וחוק הגיור מה שהוביל למשבר הפוליטי ולאי הצטרפותו לקואליציה אולם כעת החשש בקרב הפוליטיקאים החרדים הינה כי הממשלה הנתמכת על-ידי 61 ח"כים לא תחזיק מעמד ולפיכך יש צורך בהרחבתה על מנת שתשרוד ותמלא ימיה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר