הסתה לרצח חרדים

בעקבות המחאה באשדוד: 'בא לי לעשות פיגוע דריסה'

אתמול התקיימה עצרת המחאה, נגד פתיחת מתחם ה"ביג" באשדוד בשבתות. אלפי חרדים הגיע, התפללו ומחו והתפזרו בסדר מופתי אך לכמה גולשים חילונים גם זה לא התאים. בפייסבוק נכתבו תגובות קשות כדוגמת: "בא לי לעשות שם פיגוע דריסה", "מוות למתומתים האלה" ו"מסריחים תתקלחו כבר" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחאה אתמול (צילום: באדיבות חיים שטרקמן)

ההסתה משתוללת: אלפי חרדים השתתפו אמש (שני) בעצרת תפילה ומחאה נגד מנהלי מתחם "ביג" בעיר אשדוד המחללת שבת, מה שעורר את זעמם של כמה תושבים חילונים שהביעו את זעמם ברשת החברתית פייסבוק והשתלחו בצורת חסרת רסן נגד המשתתפים והציבור החרדי.

אחת התגובות הקשות, הייתה של גולשת, שככל הנראה דם חרדים הפקר בעיניה, שכתבה: "שיסלח לי אלוקים בא לי לעשות פיגוע דריסה שם".

השנאה נגד החרדים לא הסתיימה בתגובה הזו, היא רק המשיכה. "מוות למתומתמים (הטעות במקור - צ.ג.) האלה!!!", איחל גולש אחר והוסיף, "מה הקשר?? איפה הם ואיפה ביג. אלתא עובדת בשבת מול הפרצוף שלהם והם שותקים".

"וואו באמת עברו גבול עם הכפייה הזו" כתבה גולשת נוספת. אחר הוסיף "לא רוצים אל תקנו. לא מכריחים אתכם! אל תכריחו אותנו לחיות כמוכם".

גולשים חילונים נוספים, הסיתו בתגובות בדפים חדשותיים וכן בפוסטים אישיים, ותקפו בטענות שונות ומשונות את הציבור החרדי, כולל גם "מסריחים, קודם תתקלחו".

יודגש, כי העצרת הייתה עצרת מחאה ותפילה בלבד, שעברה בשקט ובסדר מופתי ללא כל התפרעות מצד המשתתפים הרבים.

גם רבה של העיר הגאון רבי יוסף שיינין אמר: "חלילה לא מדובר לא בהפגנה ולא במשהו דומה אלא בתפילת ערב יום כיפור קטן על מנת שאלו המחללים שבת רחמנא ליצלן ישובו מדרכם הרעה".

במהלך העצרת נאמרה על ידי הקהל הגדול תפילת ערב יום כיפור קטן ולאחר מכן נאמו רבנים ואישי ציבור כשהם תוקפים בחריפות את "פריצת הגדר" המתקיימת בעיר.

במסגרת הנאומים דיבר גם יו''ר ועדת הרבנים לענייני השבת שנשא נאום תקיף בו איים אף לפגוע כלכלית בקניון המדובר.

לדברי מארגני העצרת, "כעת מדובר היה בכינוס תפילה אולם באם בהנהלת הקניון לא ייכנעו ולא יודיעו על סגירת הקניון בשבת הרי שצעדי המחאה יוחרפו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר