איראן מכחישה: "לא מעורבים בפיגוע בארגנטינה"

יועצו של המנהיג הרוחני העליון של איראן, עלי אכבר ולייאיטי, ששימש כשר החוץ בזמן הפיגוע בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס, מכחיש היום מעורבות איראנית בביצוע הפיגוע (בעולם)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
נשיאת ארגנטינה (CC BY 2.0 - Maximus0970)

אחרי שהואשמו במעורבות בפיגוע הקטלני בבניין הקהילה היהודית בבואנוס איירס ב-1994, יועצו של המנהיג הרוחני של איראן עלי חמינאי, עלי אכבר ולייאטי, דחה הבוקר (שלישי), את האשמות על מעורבות ארצו בפיגוע.

היועץ ששימש כשר החוץ האיראני בעת התרחשות הפיגוע, אמר לערוץ הארגנטיני C5N, כי איראן לא עמדה מאחורי הפיגוע ולא היה לה קשר אליו כלל וכלל. "אנחנו מאמינים שזו האשמה חסרת בסיס, שגויה ושקרית", אמר.

לפני שבועות אחדים הודיע התובע הכללי בארגנטינה, כי התיק נגד הנשיאה כריסטינה פרננדס קירשנר שניסתה לטייח את מעורבות איראן בפיגוע ייסגר.

התובע חביאר דה לוקה, אמר עם החלטתו, כי הנשיאה לא ביצעה אף פשע בפרשה "לא היה שום פשע", אמר.

הפיגוע המדובר התרחש בשנת 1994, אז נכנס טרוריסט לבנוני לבניין הקהילה, ופוצץ מטען חבלה שהטמין קודם לכן במכונית תופת. הפיצוץ גרם למותם של שמונים וחמישה בני אדם ולפציעתם של מאות.

התובע היהודי, אלברטו ניסמן טען כי הנשיאה פתחה ערוץ חשאי עם איראן כדי לקדם את זיכויים של מחבלים איראנים שהיו שותפים לפיגוע ולפטור אותם מעונש וזאת במטרה לקדם את היחסים המסחריים עם איראן.בממשלת ארגנטינה האשימו אותו בשקרים והיו מי שטענו כי הוא משרתם של ישראל וארצות הברית בחקירה המדוברת שנמשכת שנים רבות. ניסמן נמצא מת בביתו יום לפני שהציג את ראיותיו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר