עובדי עיריית ביתר עילית פתחו בשביתת אזהרה

130 עובדי עיריית ביתר עלית מימשו את איומם ופתחו הבוקר בשביתת אזהרה בת כמה שעות לטענתם בשל כך שהעירייה לא מוכנה לדון איתם על הסכם קיבוצי (חדשות, חרדים בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Gershon Elinson/FLASH90)

האיום התממש ועשרות עובדי עיריית ביתר עילית פתחו הבוקר (שלישי), בשביתת אזהרה בת מספר שעות, עקב סכסוך עם ראש העיר מאיר רובינשטיין על סירובו להכיר בהם כוועד עובדים.

מדובר בכ-130 עובדים המאוגדים בהסתדרות שפתחו בשביתה ולטענת ההסתדרות העובדים מוחים על התנהלות בכירי העירייה, בכך שהם לא מכירים בוועד העובדים, ומתנהלים לטענתם באופן חד צדדי "ופוגעים בעובדים תוך שהם לא מוכנים להיכנס עמם ועם ההסתדרות למו"מ על הסכם קיבוצי", כלשון ההסתדרות.

מעיריית ביתר עילית נמסר הבוקר בתגובה ל"כיכר השבת": רוב עובדי העירייה הגיעו היום לעבודה, וביקשו שלא להשתתף במפגן הפוליטי האישי של יו"ר הועד פנחס כהן, שסרח ופוטר.

"ההכרזה על השביתה הגיעה יום אחד בלבד לאחר שנחשף בביהמ"ש, כי יו"ר הועד נוהג להחתים כניסה לעבודה בשעה 4 בבוקר, יציאה ב-9 בערב, ובמשך היום כלל לא שוהה בעיר.

"לצערנו, נציגי ההסתדרות ניסו למנוע באלימות את כניסת העובדים, תוך הרמת ידיים. אי אפשר לכפות שביתה על עובדים שאינם מוכנים להזדהות עם מאבק אישי פסול.

"אין ל"שביתה" המדוברת כל נימוק ענייני. בעיריית ביתר לא נרשם מעולם איחור בתשלום משכורות, וכמו"כ לא פוטרו עובדים במסגרת תכנית ההתייעלות. הרקע היחיד לשביתה הוא מאבקו האישי של יו"ר הועד פנחס כהן. העירייה לא תירתע ותמשיך בהליכים עד להשלמת פיטוריו כחוק.

בנו של פנחס כהן, מסר השבוע בתגובה ל"כיכר השבת": "קודם כל הרב פנחס כהן מעולם לא נחשד בפלילים, הוא עשה הרבה דברים בעיר ביתר עילית שאין דומה להם בשום עיר בתחום הנוער. מי שבינתיים כן נחשד בפלילים, זה מקורבים של מאיר רובינשטיין. דו"ח שהגיע ממשרד הפנים מבקש הבהרה על מכונית שנקנתה לראש העיר בלמעלה מ-250,000 מחוץ לתקציב שאושר לו. הכספים שמתבזבזים בלשכת ראש העיר על אוכל הם סכומים מופרזים ביותר".

"דו"ח של ד"ר נרי הורביץ, יועץ תכנית עיר ללא אלימות של משרד החינוך מגנה פשעים חמורים בנושא הנוער בביתר עילית על ידי מקורביו של מאיר רובינשטיין. בתי ספר טכנולוגיים שהוקמו בביתר עם רשימות של תלמידים שלמעשה לא הגיע אף תלמיד לאותם מקומות וגזלו מכספי המדינה למעלה ממליון שקל. עובדי נוער שרשומים בעיריית ביתר עילית ומקבלים משכורות ואינם עובדים כלל".

"הסכסוך של רובינשטיין עם כהן החל בבחירות המוניציפאליות האחרונות כשהרב כהן תקף בחריפות את זה שהעירייה מעמידה מבני חינוך לעסקים פרטיים וזאת בזמן שתלמידים תושבי ביתר לומדים בקרוואנים דלוחים וחלקם לומדים בירושלים מחוסר מקום".

"ניסו לעשות גישור בין השניים אך נאמר לנו שאחרי מה שנאמר בבחירות אין על מה לדבר. לאחר הבחירות הגיע לעירייה חשב מלווה בשל הגירעון החמור שעמד בקופת עיריית ביתר עילית, וכמובן ראש העיר החליט לקצץ מפת לחמם של העובדים, והעובדים החליטו להקים ועד עובדים. נערכו בחירות, ולראשות הוועד נבחר הרב כהן. אין כל קשר בין השביתה ביום שלישי לבין הסכסוך של כהן עם ראש העיר. השביתה - על זה שעושקים את עובדי העירייה בזמן שקברניטי העירייה מבזבזים סכומים עצומים מקופת העיר".

"חשוב לציין שבבחירות לוועד עובדים כל עובדי העירייה השתתפו וכהן נבחר כחוק וכדין", סיימו מקורביו של כהן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר