מרגש: התלמידים קיבלו עול מלכות שמים בבית הגר"י אדלשטיין

לקראת חג השבועות נכנסו תלמידי הקירוב בבית הספר "מדעים ויהדות" למעונו של הגאון רבי יעקב אדלשטיין, שחיזקם ובירכם • השיא: קבלת עול מלכות שמים משותפת • צפו (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(באדיבות המצלם)

בכל שנה בערב חג השבועות, חג מתן תורה, זוכים תלמידי הקירוב בבית הספר "מדעים ויהדות" שעל-ידי החינוך העצמאי ושובו בחדרה, להיכנס למעונם של גדולי ישראל ולהתברך מפיהם.

ערב חג מתן תורה תשע"ה, זכו קבוצה מובחרת של תלמידים להיכנס למעונו של רבה של רמת השרון הגאון רבי יעקב אדלשטיין. בפתח הדברים הציג מנהל בית הספר הרב בן ציון נורדמן את התלמידים ואת הצוות החינוכי, כשהוא מספר שאחד התלמידים שאל אותו טרם כניסתו של הרב, האם הרב למד את כל הספרים שישנם בחדר, לתשובתו ש"בוודאי" שאל התלמיד "אז מה נותר לרב עוד ללמוד?".

הגר"י פתח בדבריו כשהוא חוזר שוב ושוב על המילים "אשריכם אשריכם".

"שלשה שופתים באדם. אביו ואמו ואבינו שבשמים, אנחנו מתקרבים ליום חג השבועות. היה בעולם אירוע שהרגישו בכל העולם שירד הקב"ה על הר סיני. היו רעידות אדמה בכל העולם כולו. בזמן מתן תורה שהקב"ה ירד על הר סיני כולם עמדו ליד ההר. ומשה רבינו עלה על ההר ועם ישראל כולם שמעו את עשרת הדיברות", סיפר הגר"י לתלמידים.

בהמשך ציין הגר"י לגבי מצוות "כבד את אביך ואת אמך" כי "הקב"ה רצה שניתן כבוד ונתנהג בכבוד. כמובן שאם אבא אומר לחלל שבת לא צריך לשמוע בקולו. אבל ההורים שלכם צדיקים הרי ולא מפריעים לכם לשמור שבת. לא אוכלים נבלות וטרפות. ומי שכבר בגיל בר-מצוה מניח תפילין. אשריכם שזכיתם".

הרגע הדרמטי בביקור המרגש, היה הרגע שבו קם הגר"י על הרגליים, וביקש מהתלמידים לקום אף הם למעמד "קבלת עול מלכות שמיים".

"עכשיו כולנו נכריז 'נעשה ונשמע'", ביקש הגר"י. "נאמר פסוק שמע ישראל בקול רם ונקבל מלכות שמיים". התלמידים קמו כולם, והחלו לומר "שמע ישראל" מילה במילה. לאחר מכן פצחו התלמידים בריקוד "ובאו כולם בברית יחד".

התלמידים יצאו מביתו של הגר"י אדלשטיין נפעמים ומחוזקים. את המעמד המיוחד סיכם הרב נורדמן ואמר ש"אין ספק כי המעמד המרטיט שחוו התלמידים ייחרת בלבם לדורות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר