ההישג הראשון של דרעי: גם אברכים יקבלו מימון למעונות

ממשלת נתניהו-לפיד החליטה לשלול מאברכי הכוללים את המימון למעונות יום. כעת, קיבלה הממשלה את הצעת שר הכלכלה אריה דרעי שהביאה להחזרת המימון גם לאברכים (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הישג ראשון לשר הכלכלה. אריה דרעי (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90)

הישג לאברכים החרדים: בממשלה הקודמת, ממשלת נתניהו - לפיד, נקבע כי המימון שהמדינה מעניקה למעונות ולמשפחתונים יהיה רק בתנאי ששני בני הזוג עובדים, מה שאומר שהמימון נשלל מהאברכים החרדים.

יו"ר ש"ס, שר הכלכלה, אריה דרעי, שנכנס אמש לתפקידו החליט כצעד ראשון להביא לביטול את הקביעה שהפלתה לרעה את האברכים.

היום, אושרה בישיבת הממשלה הצעתו של השר דרעי, לפיה, גם אם רק האם עובדת או לומדת והבעל אברך כולל, הם יהיו רשאים לקבל את המימון עבור מעונות היום והמשפחתונים.

כאמור, בהחלטת הממשלה הקודמת, הוחלט לפעול לשינוי הדרגתי של תנאי הזכאות כך שמבחני התעסוקה החלים על אם תחת "אם עובדת" או "אם לומדת או "אם עובדת ולומדת" יחולו גם על בן הזוג של האם, ודרגת הסבסוד תקבע בהתאם להורה המועסק במספר השעות הנמוך מבין השניים.

כעת, בהצעת מחליטים שאושרה בממשלה הבוקר, הוחלט להחזיר את המצב לקדמותו שגם אברכים ייזכו למימון, כך שמבחני התעסוקה יחולו על אם תחת "אם עובד" או "אם לומדת" או "אם עובדת ולומדת" בלבד.

יצוין כי המהלך נעשה בהסכמת שר האוצר משה כחלון.

בעקבות קבלת ההחלטה, אומרים ב'יהדות התורה' כי הסיוע לאברכים התאפשר הודות להסכם הקואליציוני שחתמו עם 'הליכוד'.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אומר כי "לאור ההסכם הקואליציוני של יהדות התורה, הממשלה ביטלה היום את הסעיף שפגע באימהות אשר בעליהן למדו תורה".

"אף אחד לא הפסיק ללמוד תורה בגלל הסעיף הדרקוני הזה והדבר רק פגע באימהות עובדות", אומר גפני.

גפני אומר עוד כי הוא מנע בחודשים האחרונים הוצאת חוזר על ידי משרד הכלכלה בו ביקשו להודיע על ביטול הסבסוד, מאחר ודרש מהם להמתין להחלטת הממשלה החדשה. "כל הפרסומים שאברכים יצאו לעבודה בגלל אי סבסוד, לא נכונה כלל", הוא מבהיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר