שרי הממשלה הצטלמו עם הנשיא ריבלין • תמונות

שרי הממשלה הגיעו למעונו של נשיא המדינה ראובן ריבלין לתמונה המסורתית • נתניהו: "אני נרגש מאוד. האיומים מייצרים הזדמנויות" • ריבלין: "הממשלה דמוקרטית ולגיטימית" (ארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
התמונה המסורתית (צילום: חיים צח, לע"מ)

התמונה המסורתית: שרי הממשלה הגיעו בצהריים (שלישי) למעונו של נשיא המדינה ראובן ריבלין בכדי לצלם את התמונה המסורתית עם נשיא המדינה הנהוגה לאחר השבעת הממשלה.

מלבד שרי הממשלה, גם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הגיע להצטלם בשל היותו סגן שר במעמד שר בפועל.

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח ואמר: "גם בפעם הרביעית, כמו בפעם הראשונה, אני נרגש מאוד ואני מתכבד להציג בפניך היום את שרות ושרי ממשלת ישראל".

במהלך דבריו התייחס ראש הממשלה להסכם שלום אפשרי ואמר: ". מדיניות רבות הפכו לבעלות אינטרסים משותפים לנו, נעשה כל מאמץ לתרגם את ההזדמנויות הללו, כולל ליצירת הסדר עם הפלסטינים".

על ארה"ב אמר נתניהו: "נמשיך לטפח את בריתנו העמוקה עם האמריקנים. גם במחלוקת, זו הברית החזקה מכל חילוקי דעות".

נשיא המדינה פתח את דבריו בהתייחסות לאתגרים העומדים בפני הממשלה ואמר: "יש ממשלות שנותנים להן מאה ימי חסד. הממשלה הזו מתחילה את דרכה תוך שהיא נאלצת להתמודד עם אתגרים גדולים כבר מרגע הקמתה. האתגרים העומדים בפניה לא עמדו באותו אופן ובאותה עוצמה בפני ממשלות קודמות.

(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)

"כלפי חוץ, אתם נדרשים להתמודד עם לחץ בינלאומי באופן שדורש יכולת עמידות ויכולת קבלת החלטות מושכלת שלא תוביל את מדינת ישראל לבידוד ושתשמור על הקווים האדומים של המדיניות הישראלית. כלפי פנים, עומדת בפניכם המשימה המרכזית והמידית של הצגת תקציב מקיף שעונה לצרכי הביטחון של ישראל ולצרכים הכלכליים והחברתיים של אזרחי ישראל, מדיור ועד תעסוקה ורווחה".

הנשיא פנה אל שרי הממשלה והתייחס לביקורת על הממשלה הצרה של 61 ואמר: "על כתפיכם מונחת המשימה וחובת ההוכחה שיש בכוחכם לנהל את עניני המדינה על המורכבויות והרגישויות שלה ולטובת כלל האזרחים. קולות רבים נשמעו ביחס לגודלה של הממשלה שהושבעה ואף בהתייחס ללגיטימיות שלה, לכאורה. ואולם, בדמוקרטיה הישראלית ממשלה הנתמכת על ידי 61 חברי כנסת הינה דמוקרטית ולגיטימית כמו ממשלה הנתמכת על ידי 90 חברי כנסת.

"יש לזכור ולהזכיר כי מהלכים דרמטיים בהיסטוריה הפוליטית של ישראל, ובתוכם הסכמי אוסלו, הכריעו על חודו של קול. אז כמו היום, יש לכבד את ההכרעה הדמוקרטית, על כולנו להכפיף את ראשינו בפניה. ממשלה צרה צריכה וגם יכולה להיות ממשלה טובה כל עוד היא נאמנה ללכידותה הפנימית ולאינטרס הציבורי של כלל אזרחי ישראל."

הנשיא סיים את דבריו בברכות לשרי הממשלה ולראש הממשלה: "בשמי ובשם אזרחי ישראל, אני רוצה לאחל ברכת הדרך לראש הממשלה, לשרים החדשים ולכלל חברי הממשלה. יחד עם העם כולו, אני מלא תקווה להצלחתכם ונושא תפילה לצור ישראל, "שלח אורך ואמיתך לראשיה, שריה ויועציה, ותקנם בעצה טובה מלפניך". היו ברוכים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר