מחקר: הסיבה שיתושים עוקצים אתכם - בגלל הגנטיקה

התירוץ הכי פופולרי לעקיצת יתושים הוא "הדם שלכם מתוק". מחקר מגלה כי יש אמת מאחורי הדברים. כך, הגנטיקה תקבע אם גופכם יהיה מסוגל לייצר ריח דוחה יתושים או לא (בריאות)

חיה כהן | כיכר השבת |
הגנטיקה אשמה. עקיצת יתושים (צילום: shutterstock )

מחקר חדש מצא כי יש אמת מאחורי התירוץ הכי פופולרי לעקיצת יתושים הוא "הדם שלכם מתוק". לפי החוקרים, הגנטיקה תקבע אם גופכם מסוגל לייצר ריח מיוחד הדוחה יתושים.

המחקר בדק 18 זוגות של תאומים זהים, ו-19 זוגות של תאומים שאינם זהים. כל זוג תאומים הניח את ידיו על מסלול בצורת Y, בו שוחררו היתושים והחוקרים בדקו איזה יד נעקצה יותר. בתום הניסוי, גילו החוקרים כי אצל תאומים זהים מצב העקיצות בידיים היה זהה יותר, מאשר אצל זוגות התאומים שאינם זהים.

החוקרים הסבירו את תוצאות הניסוי בכך שתאומים זהים חולקים מטען גנטי דומה. פרופסור ג'פרי באטלר מאוניברסיטת פלורידה אמר כי "אחד מכל עשרה אנשים מושך יתושים. יש הרבה מחקרים המנסים לאתר מהם הריחות שמושכים את היתושים, אך עדיין קיימות אפשרויות רבות".

המחקר הנוכחי תומך במחקרים קודמים שהוכיחו כי הגנטיקה יכולה להשפיע ב-85 אחוזים על הנטייה להיעקץ. לדברי באטלר, ריכוז גבוה של סטרואידים או כולסטרול על פני העור, אטרקטיבי ליתושים. מדובר באנשים שעיבוד הכולסטרול שלהם דווקא יעיל, ומופרש בכמויות גדולות מהגוף דרך העור.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר