מטיילת ב"מצדה" נפלה ונהרגה, עשרות התייבשו בנחל אוג

תיירת כבת 20 המתגוררת בארה"ב, טיילה ב"שביל הנחש" במצדה, מעדה, התייבשה ונפטרה. במקביל, חולצו עשרות מטיילות מנחל אוג. 25 מהן התייבשו ופונו לביה"ח (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
המחולצות מנחל אוג ב"הדסה" (צילום: דוברות המרכז הרפואי הדסה)

הרוגה ראשונה בעקבות מזג באוויר השורר ברחבי הארץ. מדובר בתיירת בת 20 המתגוררת בארצות הברית, שטיילה ב"שביל הנחש" במצדה, מעדה, התייבשה ונפטרה.

על פי צוותי החילוץ, הצעירה טיילה באזור ובמהלך צעידתה ככל הנראה מעדה ונפלה מגובה של שמונה מטרים. חברי הקבוצה שהבחינו בה לאחר זמן רב מוטלת על המצוק, הזעיקו את צוותי ההצלה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א מצאו את התיירת כשהיא סובלת ממכת חום. הם החלו לבצע בה פעולות החייאה מתקדמות אך לאחר זמן קצר נאלצו לקבוע את מותה.

אנשי ההצלה שהזהירו החל מאתמול עם בוא השרב להרבות בשתייה אומרים הצהרים כי מזג האוויר הקשה והחום הכבד הם שהכריעו את מצבה לבסוף. לדבריהם, לאחר שמעדה היא הייתה מוטלת על המצוק זמן רב בחום כבד.

פרמדיק מד"א אורי צחי סיפר: "מתחת למצוק הבחנו בצעירה כבת 20 מוטלת מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם פגיעה רב-מערכתית וסימני מכת חום. הענקנו לה טיפול רפואי וביצענו בה פעולות החייאה, אך לאחר מאמצים נאלצנו לקבוע את מותה".

במקביל, צוותי חילוץ מאזור ים המלח חילצו הצהרים עשרות מטיילות שנתקעו בנחל אוג. בעקבות המספר הרב של הפצועים הוכרז נוהל אירוע רב נפגעים בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים לשם פונו 25 מטיילות בנות 19 התייבשו ומצבן קל. מצבן של השאר קל-לבינוני והן סובלות מתסמיני התייבשות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר