עוצרים את ההסתה • אייכלר:

"בשם חופש השיסוי, מותר להסית נגד שומרי השבת"

חבר-הכנסת ישראל אייכלר העלה במליאת הכנסת את עצרת התפילה שנערכה באשדוד למען קדושת השבת וההסתה החמורה שבאה בעקבותיה ברשתות החברתיות והזדעק: "אם מישהו היה אומר במסגד, 'בא לי לעשות פיגוע דריסה', מיד היו עוצרים אותו. אבל נגד שומרי שבת מותר להסית ולהפיץ דברי הסתה" (ארץ)

(צילום וידאו: באדיבות ערוץ הכנסת; תמונה: יונתן סינדל - פלאש 90)

חבר-הכנסת ישראל אייכלר (יהדות התורה) העלה אמש (שלישי) במליאת הכנסת את עצרת התפילה שנערכה באשדוד למען קדושת השבת וההסתה החמורה שבאה בעקבותיה ברשתות החברתיות כפי שדווח ב"כיכר השבת".

"אנו נמצאים בראש חודש סיון", פתח אייכלר את דבריו, "בימים אלה נקבל את התורה ונקרא את עשרת הדברות בחג השבועות. בעשרת הדברות נאמר: 'זכור את יום השבת לקדשו' ובעשרת הדברות שבספר דברים נאמר: 'שמור את יום השבת לקדשו'".

"רבבת יהודים ערכו באשדוד עצרת תפילה, למען קדושת השבת. כפי שהגדיר זאת רב העיר הרב יוסף שיינין: 'לא מדובר בהפגנה, אלא בתפילת ערב יום כיפור קטן, להזכיר למי שמחללים את השבת בפרהסיה, שישובו מדרכם הרעה'", ציטט אייכלר את דברי הרב.

אייכלר המשיך ואמר: "זכרהו מאחר שבא להשכיחו. להזכירכם, שגם אם זאת הפגנה, הרי במדינה דמוקרטית קיימת זכות ההפגנה ואפילו ללובשי שחורים הקרויים חרדים. איך הגיבו על תפילת רבים זו, בתקשורת הישראלית ומה היתה התגובה של אנשים המוסתים על ידי התקשורת? אצטט רק אחת התגובות שהתפרסמו ברשתות: 'בא לי לעשות שם פיגוע דריסה'".

"אני שואל אתכם: אם מישהו היה אומר במסגד, 'בא לי לעשות פיגוע דריסה', מיד היו עוצרים אותו. הוא כבר היה יושב עכשיו במרתפי החקירות. אבל נגד שומרי השבת מותר להסית ולהפיץ דברי הסתה ואיש לא ידרוש את ביצוע החוק", זעק אייכלר, "אם מישהו ינסה לעשות משהו, יזעקו 'חופש השיסוי'... זאת הדמוקרטיה... 'זכות ההפגנה' אינה מובנת מאליה אבל 'חופש השיסוי' הוא עיקרון שאסור לוותר עליו".

ח"כ אייכלר סיים ואמר: "לא יעזור לאף אחד. עם ישראל ישמור את השבת ויתרבו שומרי שבת גם בקרב אלה שעדיין אינם שומרים שבת. כולם עוד ישמרו שבת בארץ ישראל. וכך אומר הנביא הושע: 'והיה במקום אשר יאמר להם לא עמי אתם, יאמר להם בני ק-ל חי'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר