גלעד ארדן אישר: סוכה, גם בלי היתר בניה

שר הפנים היוצא גלעד ארדן אישר רגע לפני שעזב את תפקידו כי סוכה שלא נבנית על גבי קרקע או מעל שלושה מטרים לא תצטרך היתרי בניה. "מרגיש שליחות לעזור במצווה" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
סוכות. אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בניית סוכה בחג סוכות שלא על גבי קרקע או לחלופין בניית סוכה גבוהה יותר משלושה מטרים לא תצטרך אישור מיוחד להיתר בנייה, כך אישר ח"כ גלעד ארדן, רגע לפני שעזב את תפקידו במשרד הפנים.

ההחלטה התקבלה בעקבות פניית נציגי הציבור מירושלים סגן ראש עיריית ירושלים צביקה כהן וחבר מועצת העיר וחבר הוועדה המקומית לתכנון ובנייה מיכאל מלכיאלי.

באחרונה נכנסו תקנות חדשות בתחום התכנון ובנייה, ובהם נכתב שורת תנאים לקבלת פטור מהיתר במידה ומציבים או מקימים מבנה זמני כגון: מכולה, אוהל, סככה. והנה בשער הבניה לרישוי ולבניה באתר המקונן של משרד הפנים, בהדמיית החוק מופיעה גם סוכה.

בדברי ההסבר נכתב כי הסוכה צריכה להיות מוצבת על הקרקע. שטחה של הסוכה הוא לא יותר מ- 50 מטרים רבועים וגובה הסוכה לא יהיה יותר מ- 3 מטרים, ומי שעושה את כל הזה אין צורך בדיווח על הביצוע לרשות המקומית.

לאור כך, פנו חברי המועצה במכתב לשר הפנים גלעד ארדן, ובו כתבו כי "כאדם הקשוב לרחשי ליבו של הציבור הדתי והמסורתי במדינת ישראל מבין אתה בוודאי את ההשלכות החמורות העלולות להיות מהרחבת חזית זו של משרד הפנים, ומהחלת סעיפי התקנות של מבנה זמני על סוכה הנבנית ברוב המקרים על גבי מרפסות וגגות ועיקר מצוותה היא המגורים בה במשך שבעת ימים" .

הנציגים הוסיפו: "שלא זו בלבד, ישנן רשויות מקומיות שכבר אימצו את ההדמיה ודברי ההסבר והדבר עלול לגרום לדרישה להיתר בניה עבור סוכה, למרות שדבר זה כלל אינו מופיע כאמור בלשון החוק".

בעקבות הפנייה, שר הפנים היוצא גלעד ארדן הורה לנציגי משרדו להסיר את הדמיית הסוכה ואת דברי ההסבר המופיעים בעניין באתר המקונן של משרד הפנים, בשל כך שדבר זה אינו מופיע כלל בלשון החוק.

"כאדם הקשוב לצורכי ציבור שומרי המצוות, אני מרגיש שליחות לעזור לציבור בבניית סוכה שהינה מצווה חשובה, וזאת הייתה אחת החלטות האחרונות טרם עזבתי את משרד הפנים על מנת למנוע עיכובים ומכשולים בבניית סוכה, מה גם שדבר זה אינו מופיע בחוק", ציין השר הפורש גלעד ארדן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר