סורוקה: האחות חלתה התינוקות זומנו לחיסון

בית החולים סורוקה בבאר שבע, זימ ן השבוע כ-150 תינוקות שנולדו בביה"ח לאחרונה לקבל חיסון נגד שעלת, לאחר מחלת אחות (בריאות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
בית החולים סורוקה (צילום: מרים אלסטר - פלאש90)

עשרות תינוקות ששהו במחלקת יולדות בבית החולים סורוקה בבאר שבע, הוזמנו לקבלת טיפול מונע נגד מחלת השעלת, זאת לאחר שאחת האחיות חלתה במחלה זו.

מדובר בכ-150 תינוקות שנולדו בתאריכים 10.4.15 עד ה-22.4.15. אותם הזמין בית החולים על מנת לקבל טיפול מונע נגד החיידק.

על פי בית החולים, אחת מהאחיות במחלקת יולדות ד' חלתה במחלת השעלת. היא טופלה והבריאה, אך למרות זאת החליטה הנהלת בית החולים להזמין את אותן תינוקות.

הטיפול אותו יעברו התינוקות יכלול בדיקת רופא ומתן טיפול מונע באמצעות אנטיביוטיקה דרך הפה. בבית החולים הבהירו כי יולדת שלא פיתחה מחלה עד כה, לא זקוקה לטיפול מונע וזאת משום שאצל מבוגרים זמן דגירת המחלה קצר יותר מאשר בקרב תינוקות והסתיימה כבר.

מבית החולים סורוקה נמסר כי "לאור מידע שהתקבל בדבר אחות במחלקת יולדות ד' בסורוקה שחלתה במחלת השעלת, טופלה והבריאה, ולאחר התייעצות עם משרד הבריאות ועם מומחים בתחום, הוחלט כי על פי עיקרון הזהירות המונעת יוזמנו יילודים ששהו במחלקה הנ"ל לקבלת טיפול מונע בחטיבה לרפואת ילדים בבית החולים".

"הטיפול יכלול בדיקת רופא ומתן טיפול אנטיביוטי מונע דרך הפה. רופאים ואחיות מהחטיבה לרפואת ילדים מקיימים שיחות אישיות עם הורי התינוקות, מסבירים להם על סיכויי ההדבקה הנמוכים, עקרון הזהירות והטיפול המונע. כאמור, רק הורים לתינוקות הזקוקים לטיפול מונע מקבלים הודעה אישית ומוזמנים לבדיקה", הוסיפו.

עוד נאמר: "למען הסר ספק, החליט בית החולים לנקוט משנה זהירות ולזמן התינוקות לבדיקה. עד כה, לא ידוע לנו על תינוקות שפנו לבית החולים עם חשש למחלה. תקופת דגירת המחלה אצל מבוגרים קצרה יותר והסתיימה כעת, לכן יולדת שלא חלתה עד כה לא זקוקה לטיפול מונע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר