חוגגים ניצחון

דרעי נגד בן דהן: "לא ננהג בדתות כמו שנהגו כלפינו"

יו"ר ש"ס אריה דרעי כינס בצהריים את כל נציגי ש"ס ל'הרמת כוסית' לקראת חג השבועות אך עד מהרה הפך הטקס לחגיגת ניצחון על הישגי המשא ומתן הקואליציוני • דרעי שיגר עקיצה לבן דהן כשהבטיח שלא ינהגו בדתות כפי שנהגו כלפי ש"ס בשנים האחרונות ואיים כי כל מי שלא יפעל - יפוטר מידית מהתנועה (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ממשלה חדשה • היום שאחרי: יו"ר ש"ס אריה דרעי כינס בצהריים (רביעי) את נציגי ש"ס ברחבי הארץ ל'הרמת כוסית' לכבוד חג השבועות, אך יותר מטקס 'הרמת כוסית' היה מדובר בכנס של ניצחון על המשא ומתן הקואליציוני כאשר הנציגים עולים בזה אחר זה ומספרים לנציגים על ההישגים.

שר הכלכלה אריה דרעי סיפר לנציגים על המאבק שהתחולל על משרד הדתות: "נלחמנו עד הרגע האחרון, שלמנו על זה מחירים, לא הסכמנו בשום אופן עם איזה חלוקה במשרד, יש לנו מספיק ניסיון - זה מתכונת לשיתוק מוחלט של המשרד. לכן עמדנו שהמשרד יהיה בשליטה מוחלטת של השר שלנו".

דרעי תקף במרומז את סגן השר הקודם אלי בן דהן ואמר: "אבל לא נפלה אף אחד, לא ננהג כמו שנהגו כלפינו בשנתיים האחרונות".

דרעי התייחס למצוקה של בתי הדין הרבניים והצהיר על כוונתו לטפל בזה במיידי: "יש בית דין גדול עם תשעה תקנים, אין הרכב אחד היום, לא היה אפשר למנות דיינים, יש תשעים דיינים בסה"כ בכל הארץ, 24 תקנים חסרים, תבינו מה היה קורה במערכת המשפט אם היה קורה כזה דבר, אתם רואים את בית המשפט העליון בלי אף תקן? זו המציאות. בעז"ה כל זה יתבצע. זה לא דברים פוליטיים זה דברים שהם יסוד חיזוק הדת".

דרעי וחברי הכנסת, היום (צילום: יעקב כהן)

דרעי התייחס לנושא תקציב מבנה דת שש"ס השיגה במשא ומתן תוך כדי שהוא תוקף את העובדה שלא היה עד היום תקציב לנושא: "בשעה האחרונה, לפני שחתמנו על ההסכם, הצלחנו להכניס עוד הישג גדול. בכל תקציב המדינה אין תקציב למבנה דת, לבתי כנסת ומקוואות, בשנה שעברה היה כספים קואליציוניים ש'הבית היהודי' הכניסו בסעיף, בסעיף עצמו לא היה כסף, לקחו את הכספים הקואליציוניים ולא נשאר כסף".

בהמשך דבריו התייחס דרעי לעובדה שח"כ משולם נהרי מכהן כסגן שר הרווחה ולא החינוך כפי שהוא רצה בתחילה. דרעי אמר כי הוא שמח שזה מה שיצא אך הדגיש כי זה לבינתיים: "סגן השר, רבי משולם, מקצוען אמיתי. בשלב זה, אני אומר בשלב זה, כי אני מקווה שזה ישתנה בזמן הקרוב. לא שאני מזלזל, זה משרד חשוב מאוד. זה משרד אמיתי של השכבות החלשות. אני שמח שהקב"ה גלגל את זה בצורה כזו שיש לנו שם סגן שר, אי סומך על רבי משולם שבעז"ה ידע להיכנס לשם".

לשכת דרעי החדשה: ברק סרי, נתי איזק ויעקב בצלאל (צילום: יעקב כהן)

בהמשך דבריו סיפר דרעי כי הוא מתכוון לחלק דף לכל הנציגים ברחבי הארץ ובו מספרי הטלפונים והשמות של הנציגים הבכירים, ראשי הלשכות והעוזרים בכדי שיהיה להם איך להיעזר במשרדי הממשלה ובתקציבים. דרעי איים כי עוזר או ראש לשכה שלא יענה ויפעל למה הנציגים ברחבי הארץ יפוטר מידית.

בסיום הדברים אמר דרעי כי הוא מתנצל בפני עשרות הנציגים ששולחים לו הודעות והוא אינו מספיק להגיב להם, דרעי סיפר לנוכחים כי מכשיר הטלפון שלו נמצא ברוב היום אצל העוזרים שלו בשל הישבות שהוא מנהל במשרד הכלכלה ובממשלה בכלל וביקש מהם שלא ייקחו את זה אישית אלא יבינו אותו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר