בניגוד להצהרתו בעבר

נתניהו: "אני תומך בהקמת מדינה פלסטינית מפורזת"

ערב הבחירות לכנסת ה-20 הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה והוא ייבחר לראש ממשלה לא תקום מדינה פלסטינית, אלא שבפתח פגישתו היום עם שרת החוץ של האיחוד האירופי הצהיר נתניהו כי הוא "בעד הקמת מדינה פלסטינית מפורזת שתכיר בישראל כמדינה יהודית" (חדשות, אקטואליה)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
בנימין נתניהו, זיגזג? (צילום: אמיל סלמן, פלאש 90)

נתניהו מזגזג? יממה בלבד לפני פתיחת הקלפיות בבחירות לכנסת ה-20, הצהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי במידה והוא ייבחר לראש הממשלה לא תוקם מדינה פלסטינית. אלא שהיום (רביעי) נראה כי נתניהו חוזר בו מדבריו.

נתניהו נפגש עם שרת החוץ של האיחוד האירופי פדריקה מוגריני ואמר: "אני תומך בחזון שתי מדינות. אנחנו בעד הקמת מדינה פלסטינית מפורזת שתכיר בישראל כמדינה יהודית". נתניהו הוסיף כי כתנאי להסכם מדיני "הפלסטינים חייבים להכיר במדינה יהודית" והבהיר כי הוא "רוצה לסיים את הסכסוך אחת ולתמיד".

ומה אמר נתניהו לפני הבחירות?

כאמור, מדובר בסתירה לכאורה לדבריו לפני הבחירות, אז טען כי "כל מי שהולך להקים היום מדינת פלסטינית ולפנות שטח, נותן שטח התקפה לאיסלאם הקיצוני נגד מדינת ישראל. זו המציאות האמיתית שנוצרה כאן בשנים האחרונות".

את הדברים אז אמר נתניהו בראיון לאתר NRG, בו הוסיף ואמר כי "מי שמתעלם מזה טומן את ראשו בחול. השמאל עושה את זה, טומן את ראשו בחול פעם אחר פעם. אנחנו ריאלים ומבינים. המבחן הוא מי ירכיב את הממשלה הבאה. אני לא מתקפל. הרי לא היו מרכזים את המאמץ האדיר הזה נגדי אם היו חושבים שאני לא הבלם".

שבוע קודם לכן הודיע נתניהו כי נאום בר אילן, בו הכריז כי יכיר במדינה פלסטינית, אינו רלוונטי יותר. לאחר מכן הבהירו במשרד ראש הממשלה כי "נתניהו לא אמר שנאום בר אילן בטל. נתניהו מבהיר מזה שנים שבתנאים הנוכחיים במזרח התיכון כל שטח שיימסר - ייתפס על ידי גורמי האיסלאם הקיצוני כפי שקרה בעזה ובדרום ולבנון, ודאי במציאות שהרשות הפלסטינית נמצאת בברית עם ארגון הטרור חמאס".

כאמור, כעת נתניהו נשמע מעט אחרת. בפתח הפגישה עם שרת החוץ של האיחוד האירופי התייחס נתניהו גם לנושא ההסכם עם איראן ואמר כי "השלום והביטחון שלנו מחייבים התעקשות על עסקה טובה יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר