הרב דוד לאו: אין אפליה ברישום נישואים לעדה האתיופית בפתח תקווה

הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו קובע כי אין שום אפליה ברישום נישואים ובירור יהדות של בני הקהילה האתיופית בעיר פתח תקווה. השר דוד אזולאי פנה לרבנים הראשיים בעניין (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
הגאון רבי דוד לאו (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון: הרב הראשי הגאון רבי דוד לאו קובע כי אין שום אפליה ברישום נישואים ובירור יהדות של בני הקהילה האתיופית בעיר פתח תקווה, בניגוד לטענות שעלו במהלך היום בכלי התקשורת.

נושא רישום הנישואים ובירור היהדות בעיר פתח תקווה עלה הבוקר לכותרות, בעקבות דיווח ב'גלי צה"ל' לפיו, "זוגות צעירים יוצאי אתיופיה בפתח תקווה עדיין מתלוננים שהרבנות בעיר אינה נותנת להם להירשם לנישואים בהתאם לחוק".

אך הרב הראשי ונשיא מועצת הרבנות הראשית הגאון רבי דוד לאו קובע היום כי הטענות אינן נכונות. במכתב שכתב הרב לאו לראש העיר פתח תקווה יצחק ברוורמן הוא כותב כי כבר בתלונה הקודמת לפני מספר חודשים "יצא צוות מטעם המשרד לשירותי דת בתיאום עם גורמים מהרבנות הראשית לבדוק את יישום ההנחיות (הנחיות בנושא רישום נישואין ובירור יהדות. י"כ). לשמחתי מסקנות צוות הביקורת העלה שהרבנות המקומית פעלה כראוי ועל פי הנהלים".

בשלב הזה קובע הגר"ד לאו: "לצערי אני מגיע למסקנה כי גורמים שונים מנסים להצית אש זרה מתוך אינטרסים שונים, חבל".

בתוך כך, נודע ל"כיכר השבת" כי שר הדתות דוד אזולאי החליט לבדוק גם הוא את הנושא.

במכתב ששיגר השר אזולאי לרבנים הראשיים הראשל"צ הגאון רבי יצחק יוסף והגאון רבי דוד לאו הוא כותב: "הובא לידיעתי כי ישנן טענות על קשיים ואפליה ברישום נישואין ליהודים יוצאי אתיופיה ברבנות העיר פתח תקווה. בכוונתי להיכנס לעומק העניין על מנת להביא לפתרון מלא של הבעיה ככל שישנה".

"רבנות מקומית שיתברר שנתנה יד לאפליה בתחומה תישלל ממנה הסמכות לבצע רישום נישואים", מבהיר השר אזולאי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר