מתקפה חריפה

אובמה נגד נתניהו: לדבריו נגד הערבים - יהיו השלכות

נשיא ארה"ב ברק אובמה יוצא במתקפה חריפה במיוחד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון שהעניק למגזין "אטלנטיק" התייחס לדברי נתניהו ערב הבחירות על המגזר הערבי: "אמירות כאלה נוגדות את הצהרת העצמאות של ישראל. כשמשהו כזה קורה, יש לו השלכות במדיניות חוץ. דואג לדמוקרטיה" (פוליטי מדיני)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
נשיא ארה"ב ברק אובמה (צילום: White House ,Pete Souza)

נשיא ארה"ב ברק אובמה יוצא במתקפה חריפה במיוחד נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. בראיון שהעניק היום (חמישי) למגזין "אטלנטיק" תקף אובמה את נתניהו בעיקר על רקע אי-חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים ועל דבריו של נתניהו בנוגע למגזר הערבי ערב הבחירות.

"כשנתניהו אמר לקראת סוף קמפיין הבחירות שמדינה פלסטינית לא תקום בזמן כהונתו כראש הממשלה, או במקרים שבהם נראה שאזרחים ערבים-ישראלים הוצגו ככוח פולש שעלול להצביע, וצריך לפעול נגד זה, אמירות כאלה נוגדות את הצהרת העצמאות של מדינת ישראל, שמציינת שכל האנשים, ללא קשר לגזע או דת, הם משתתפים מלאים בדמוקרטיה" אמר אובמה.

"כשמשהו כזה קורה, יש לו השלכות מבחינת מדיניות החוץ, ובדיוק בגלל שאנחנו כל כך קרובים לישראל, עבורנו פשוט לעמוד שם ולא לומר דבר, המשמעות של זה היא שהמשרד הזה איבד את האמינות שלו כשזה נוגע לדיבור על הנושאים האלה".

אובמה הוסיף, "התקווה שלי היא שעם הזמן השיח יחזור לנתיב של מראית עין של תקווה ולא פשוט פחד, בגלל שזה מרגיש לי כאילו כל מה שאנו מדברים עליו מבוסס על פחד. בעתיד הקרוב זה נראה חכם, ציניות תמיד נראית קצת חכמה, אבל זה עלול להוביל את ישראל בנתיב שיהיה קשה מאוד לתקן אחר כך כמדינה דמוקרטית עם רוב יהודי".

אובמה התייחס לתופעת האנטישמיות המתפשטת ברחבי העולם: "אין ספק שהאווירה ברחבי העולם היא מפחידה למדי עבור משפחות יהודיות. גורמים פוליטיים מנסים להשוות בין תמיכה בישראל ובעם היהודי לחותמת גומי למדיניות של הממשלה הישראלית. כך שאם אתה מפקפק במדיניות ההתנחלויות, אתה מיד הופך לאנטי-ישראלי או אנטי-יהודי".

לדבריו, "אם אתה מביע חמלה כלפי הנוער הפלסטיני אתה נחשד ברמת התמיכה שלך כלפי ישראל. אם אתה מוכן להתעמת עם ממשלת ישראל בפומבי, אז מיד תופשים אותך כאנטי-ישראלי וכאנטי-יהודי. אני מתנגד לכך באופן מוחלט".

אובמה התייחס כמובן גם לסוגיית הסכם הגרעין עם איראן ואמר כי "בעוד 20 שנים מעכשיו אני עדיין הולך להיות בסביבה. אם איראן תשיג נשק גרעיני, זה יהיה על שמי. אני חושב שזה הוגן להגיד שבנוסף לאינטרסים הביטחוניים הבסיסיים שלנו, יש לי עניין אישי בפתרון הסוגיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר