קבלת התורה: מאות נערים סיימו מסכת בפעם הראשונה

מאות נערים מתנועת 'אור ישראלי' התקבצו לאירוע מיוחד - מעמד סיום מסכת לראשונה בחייהם. הרב גרוסמן: "מי שסיים פעם אחת מסכת, יודע את הטעם המתוק של סיום מסכת שלימה". תיעוד (חרדים)

(צילום: יח"צ)

מעמד קידוש השם: מאות נערים של תנועת בני הנוער 'אור ישראלי' התקבצו לאירוע מיוחד בבני ברק - מעמד סיום מסכת לראשונה בחייהם.

תנועת "אור ישראלי", שהוקמה לפני כעשור, מעניקה בית חם ואוהב לאלפי בני נוער, המנותקים מתורה ומצוות חלקם הגדול בשלבי התקרבות וחלקם כבר מפארים את כותל המזרח בהיכלי הישיבות הקדושות. הנערים מתקבצים שלוש פעמים בשבוע באחד מ-160 הסניפים הפזורים ברחבי הארץ וסופגים לקרבם ערכי נצח של תורה ויראת השם.

במהלך השנים זכו הנערים להתחיל ללמוד גמרא דף אחר דף בתלמוד בבלי. עכשיו, לאחר תקופת לימוד ארוכה, זכו כחמש מאות נערים נבחרים מכל רחבי הארץ לסיים לראשונה בחייהם מסכת.

ההתרגשות הייתה גדולה. שבועות ארוכים עמלים רבני 'אור ישראלי' להכין את הנערים ליומם הגדול. אוטובוסים מכל רחבי הארץ שינעו את התלמידים לאולם האירועים, שם נפתח הערב המיוחל בתפילת מעריב נרגשת, כשלפני התיבה עובר נשיא הארגון, חבר מועצת הרבנות הראשית ורבה של מגדל העמק הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן. אלפי הנערים קראו 'ספירת העומר' בהתרגשות מרובה.

לאחר התפילה נשא דברים יו"ר התנועה , הרב אברהם גרינבוים, יו"ר קרן וולפסון, שהעלה על נס את הזכות לסיים מסכת. "חכמינו אמרו כי יום זה נקרא 'יומא טבא לרבנן'. מי שמסיים מסכת הוא לא סתם נער, הוא הופך ברגע אחד ל'רבנן'. אשריכם שזכיתם לכך".

נשיא התנועה, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שיבח את המסיימים וקרא לכל הנערים להצטרף למעגל הלומדים: "מי שסיים פעם אחת מסכת, יודע את הטעם המתוק של סיום מסכת שלימה. לכו בנים שמעו לי, בואו והצטרפו ללגיונו של מלך ותהיו גם אתם מהמסיימים". לאחר דבריו קיבלו על עצמם מאות מהנערים להתחיל ולסיים מסכת.

עוד שעות ארוכות נמשך הכינוס כשאת בימת הכבוד מפארים רבנים ואישי ציבור. בין היושבים ראשונה; ח"כ משה גפני, ח"כ אורי מקלב, מזכ"ל דגל התורה יעקב אשר, הרב אליעזר סורוצקין, פרופ' יעקב נאמן ועוד.

שיאו של הערב היה כאשר הנערים עלו בזה אחר זה וסיימו את המסכת עליה יגעו ולמדו בעמל רב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר