הציבור הדתי בפ"ת זועם

ח"כ יאיר לפיד ינאם בערב לימוד ייחודי תוך חילול החג

החרדים בפתח תקווה זועמים בעקבות ערב לימודי ייחודי ו'תיקון ליל שבועות' שמארגנת העירייה בהשתתפות יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, זאת כאשר לפיד יצטרך לחלל את החג בכדי להשתתף באירוע. יו"ר 'יהדות התורה' בעיר אליהו ברוכי ל"כיכר": "רב העיר ניסה ככל יכולתו לבטל את האירוע ולא הצליח" (חרדים)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
יאיר לפיד (צילום: Gili Yaari/FLASH90)

עיריית פתח תקווה פרסמה מודעות על תיקון ליל שבועות וערב לימוד ייחודי שייערך בחג השבועות. אולם התושבים החרדים המתגוררים בעיר מותחים ביקורת נוקבת על כך שאחד המוזמנים עשוי לחלל את השבת.

מדובר ביו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד שאמור לנאום בפני הנוכחים בנושא 'עונשו של משה רבינו'. לפיד, שמתגורר בתל אביב, צפוי לנסוע ברכבו בעיצומו של חג השבועות אל עבר העיר פתח תקווה בכדי להשתתף באירוע.

בעקבות כך, אנשי הציבור הדתי והחרדי בעיר מתרעמים מאחר והאירוע יגרור חילול שבת. גורמים האחראים על האירוע טענו כי הוצע ללפיד לשהות בעיר במהלך השבת והחג, וכי הם ידאגו לו ללינה ואוכל אולם זה סירב.

יו"ר סיעת "יהדות התורה" בעיר, אליהו ברוכי, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "גם אני הייתי המום מפרסום הדברים ומיד במוצאי שבת פרשת בחוקותי פניתי לאחד המארגנים שאמר שמדובר בחלק מפעילות של סניף בני עקיבא והכל יהיה על פי ההלכה".

חבר המועצה מספר כי גם רב העיר מתנגד לכך. "כשראיתי שאין עם מי לדבר ובסיס הבעיה כלל לא מובן פניתי במיידית לרב העיר הרב מיכה הלוי, שאף הוא היה המום ולא האמין עד שראה את הפרסום. הרב ניסה ככל יכולתו לבטל את האירוע ולא הצליח".

"כולי תקווה שמחזות מבישים מעין אלו לא יפקדו אותנו שוב. אני חייב לציין שפנו אלי אנשים רבים ולאו דווקא משכבת הציבור החרדי, אלא אנשים רבים מאד מהציבור הדל"י שפשוט לא האמינו למראה עיניהם". הוסיף.

סגן ראש העיר, איציק דעי, מסר בתגובה ל"כיכר השבת": "לפי המודעה ראיתי שמופיעים גם אנשים דתיים, אני מקווה שיאיר לפיד יעשה את השבת בפ"ת ולא יחלל שבת".

מעיריית פתח תקווה נמסר בתגובה ל"כיכר השבת": מדובר באירוע לקירוב לבבות בין דתיים לחילוניים ומיועד להנגיש את תיקון ליל שבועות לכלל חלקי עם ישראל. באירוע עצמו לא ייגרם חילול שבת וחג, דהיינו ללא שימוש מערכת הגברה, התאורה והמיזוג מופעלים על ידי שעון שבת".

תגובתו של יאיר לפיד טרם התקבלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר