קטעי הסולו גיטרה הנבחרים של המוזיקה החסידית; פרק שני

10 קטעי הסולו גיטרה הנבחרים שפורסמו כאן בעבר זכו לתגובות רבות, בהן גם כאלו שקבלו על כך ששירים מסויימים לא נכללו ברשימה. בשבילכם, גבי כץ אסף קטעים חדשים. האזינו ודרגו (מוזיקה)

גבי כץ | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

בעבר פרסמנו כאן במדור את עשרת קטעי הסולו גיטרה הנבחרים של המוזיקה החסידית. מטבע הדברים, הכתבה זכתה לתגובות ופידבקים אך גם לתלונות רבות על כך ששירים מסויימים לא נכללו בנבחרת.

כמחווה לגולשי ''כיכר השבת'', החלטנו להגיש לפניכם פרק נוסף של קטעי סולו מיוחדים, כאלה שלא נכללו ברשימה הקודמת. הפעם, בשונה מהפעם הקודמת, החלטנו שלא לדרג את הקטעים, אלא להעניק לגולשים את האפשרות לדרג בעצמם את הקטעים באמצעות מערכת התגובות.

הרשימה בסדר אקראי

''Take the tiem'' (קח את הזמן) - מבצע: מרדכי בן דוד מתוך האלבום ''האוסף האנגלי''. מעבד: מונה רוזנבלום.

''אליך השם''- מבצע: מנדי וולד מתוך האלבום ''אחד יחיד ומיוחד''. יצויין כי זהו האלבום האחרון של וולד. לצערם של רבים ובהם גם אנו, וולד חדל לעסוק בתחום, אם מישהו יודע לאן נעלם שיודיע לנו.

''אליך''- מבצע: יוסף חיים שוואקי מתוך האלבום ''לא לפחד''. מעבד: משה לאופר. מבינים במוזיקה טוענים כי זהו אחד העיבודים הפחות מוצלחים של לאופר, וכי הוא לא מתאים בכלל ללחן. אבל מה אכפת לנו, יצא משם סולו גיטרה טוב.

''אמור מעט''- מבצע: יידל ורדיגר מתוך האלבום ''יידל 4''. מעבד: אלי לאופר. זהו האלבום הראשון במוזיקה החסידית ששילב כמה מעבדים, מה שהביא לתוצאה מושלמת ואיכותית.

''ילד קטן''- מבצעים: ליפא שמעלצר וישי לפידות מתוך האלבום ''אמונה''. מדובר בשיתוף פעולה נדיר של ליפא עם אמן אחר באלבום אישי שלו.

''הללוי-ה''- מבצע: ליפא שמעלצר מתוך האלבום ''לקרוא את ההלל''. האלבום הזה נכלל ברשימת האלבומים הפחות מוכרים של ליפא. אולי בגלל הלחנים הלא מיוחדים שלו או בגלל שזה אלבום שהוא גימיק מיסודו.

''מובדלים'' - מבצע: מרדכי בן דוד מתוך האלבום ''אפשר לתקן''. מעבד: אלי לאופר. לטעמי, מדובר באחד האלבומים הטובים ביותר של המלך (M.B.D) המכיל להיטים רבים. אך עדיין, אלבום זה עבר משברים וכמעט ולא תפס.

''שוועתי'' - מבצע: ליפא שמעלצר מתוך האלבום ''בלי עין הרע''. מעבד: יהושע פריד. "בלי עין הרע" הוא אחד האלבומים המשובחים בקריירה של שמעלצר. קטע הסולו גיטרה הזה נמצא בתוך אחד השירים הבאמת מרגשים ונוגעים ללב.

''מהרה'' - מבצע: שלומי גרטנר מתוך האלבום ''ניסים''. זהו האלבום הבולט והמוצלח ביותר של גרטנר, ממנו יצאו המון להיטים, וגם קטע סולו גיטרה לא רע.

"אל הנער הזה" - שיר מדהים ששוחרר לפני יותר משנה, המכיל בתוכו סולו גיטרה משובח של נחמן דרייער. (בהזדמנות נמצא סיבה להשמיע כאן את השיר המלא).

(גבי כץ הוא עורך ברדיו קול ברמה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר