בכירים במשרד האוצר נגד תוכנית מע"מ אפס של דרעי

יו"ר ש"ס אריה דרעי התחייב במהלך הבחירות לקדם את מע"מ אפס על מוצאי יסוד, וקיבל על כך התחייבות בהסכם הקואליציוני אך נראה כי במשרד האוצר פועלים למנוע זאת • בכירים במשרד אומרים כי "אין שום אפשרות לקבוע מס כזה" • לשכת דרעי: "נושא מע"מ אפס על מוצרי יסוד הוא חלק מההסכם הקואליציוני והוא יעמוד על כך שזה ייושם" (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
דרעי וכחלון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

במהלך מערכת הבחירות הצהיר יו"ר ש"ס אריה דרעי כי התנאי המרכזי שלו לכניסה לממשלה יהיה מע"מ אפס על מוצרי יסוד, גם במהלך הרכבת הממשלה הודיע דרעי כי ללא מע"מ אפס הוא לא יכנס לממשלה, ואכן ראש הממשלה קיבל את בקשתו ובהסכם הקואליציוני הובטח לש"ס כי התוכנית תצא לפועל.

אך לפי הדיווח ב"ידיעות האחרונות", מסתמן כי מע"מ אפס על מוצרי יסוד לא יחול וכפי שזה נראה כעת, במשרד האוצר בראשות משה כחלון פועלים כדי למנוע את תוכניתו של שר הכלכלה אריה דרעי.

על פי בכיר במשרד האוצר: "אין שום אפשרות לקבוע מס כזה ואין אפשרות לפקח על קביעת שני שיעורי מע"מ שונים שממילא לא מטיבים עם השכבות החלשות".

לטענת בכירי האוצר: "קביעת מע"מ בשיעורים שונים תגרום לרמאויות, הונאות וניסיונות לשלם מע"מ אפס על מוצרים שאינם מוצאי יסוד".

על פי הדיווח ב'ידיעות אחרונות', מקורבים לשר האוצר משה כחלון מציינים כי "בהמלצות ועד טרכטברג לצדק חברתי נקבע באופן מפורש שאין להנהיג מע"מ אפס על מוצרי יסוד בישראל".

מקורב לשר כחלון אומר כי "ברור לגמרי שהפערים רק יגדלו ושעשירים ייהנו ללא שום סיבה מהנחות במע"מ. אם רוצים לעזור לעניים צריכים להגדיל להם קצבאות ולתת להם כסף ביד".

מלשכתו של דרעי נמסר בתגובה כי "שר הכלכלה והשר לפיתוח הנגב והגליל אריה דרעי כבר אמר בעבר שנושא מע"מ אפס על מוצרי יסוד הוא חלק מההסכם הקואליציוני והוא יעמוד על כך שזה ייושם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר