מרן הרב שטיינמן הכריע: אלו מועדי הבחינות לישיבות הגדולות

מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן הכריע כי מועדי הבחינות לישיבות הגדולות יחלו ביום שני כ"ו בתמוז. תלמידי הישיבות לבני עדות המזרח יבחנו החל מיום שני י"ט בתמוז (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)

סוגיית מבחני הכניסה לישיבות הגדולות: בשנים האחרונות הורה מרן ראש הישיבה הגאון רבי אהרון לייב שטיינמן לראשי הישיבות הגדולות לדחות כמה שניתן את מועדי מבחני הכניסה לישיבות שעורכים עבור בחורי הישיבות הקטנות המבקשים להתקבל אל מוסד הלימוד שבראשותם לקראת שנת הלימוד הבאה.

הסיבה היתה מאחר שמרן הגראי"ל ראה את הבעייתיות בכך שהמבחנים נערכים בשלב מוקדם יחסית של זמן הקיץ מה שגורם לבעייה כפולה הן כ"לחץ" מיותר הנוצר על הבחורים הצעירים הגורם להם לאיבוד שלוות הנפש והן העובדה כי הבחינות המוקדמות מפריעות לאוירת הלימוד בישיבות הקטנות זאת מאחר והבחורים הצעירים שהתקבלו לישיבות הגדולות נמצאים כבר באווירת "סוף הזמן" מה שמשפיע לרעה על איכות הלימוד של שאר הבחורים.

הבוקר (שלישי) מפרסם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן מכתב מיוחד בו הוא קובע את מועדי המבחנים לישיבות הגדולות לשנה זו.

"פניה אל כבוד ראשי הישיבות הגדולות בארץ הקודש", כותב מרן ראש הישיבה, "כדי לחזק את לימוד התורה בישיבות לצעירים הננו להודיע על הצורך בשמירת מועד מבחני הכניסה לישיבות הגדולות אשר בשנה זו הם כדלהלן".

"לא ייערכו בחינות וראיונות לפני יום שני כ"ו בתמוז", קובע הגראי"ל, "הישיבות המיוחדות לבני תורה מעדות המזרח לא ייבחנו לפני יום שני י"ט בתמוז", כאשר כוונתו לתלמידים בישיובת ספרדיות ההולכים להיבחן בישיבות אשכנזיות, להם נותן הגראי"ל מרווח זמן גדול יותר כדי להיבחן ולהתקבל.

"ויתברכו בזה בברכת 'ברוך אשר יקיים את דברי התורה הזאת'", מברך מרן ראש הישיבה ומסיים: "הכותב וחותם בברכת התורה ולומדיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר