מלכוד 42: מחאת רשת נגד 'המידות הגדולות' של רשתות האופנה

הגעת לחנות ומצאת ז'קט מקסים, אך כשניסית למדוד אותו בלארג', גילית שזה מרגיש יותר כמו אקסטרה סמול. נשמע מוכר? מחאת רשת חדשה יוצאת נגד "המידות הגדולות" של רשתות האופנה (סטייל)

חיה כהן | כיכר השבת |
מלכוד 42. אין דבר כזה "מידות גדולות" (צילום: shutterstock)

הגעת לחנות ומצאת ז'קט מקסים, אך כשניסית למדוד אותו בלארג', גילית שזה מרגיש יותר כמו אקסטרה סמול. נשמע מוכר? מחאת רשת חדשה יוצאת נגד "המידות הגדולות" של רשתות האופנה.

מאיה בנבנישתי ונועה בן-סעדיה, הן שתי בחורות צעירות שפתחו יחד דף פייסבוק שנקרא 'אין לי מה ללבוש: מלכוד 42' - שם שמתכתב עם הביטוי הידוע 'מלכוד 22' (המתאר מצב אבסורדי-אירוני שכל ניסיון להיחלץ ממנו מוביל לפלונטר נוסף). באמצעות הדף ביקשו השתיים להעלות לסדר היום הציבורי את התופעה המטרידה "המקטינה" את המידות בישראל וגורמת לכך שהמידות הגדולות ברוב רשתות האופנה נעצרות במידה 42.

בראיון ל-Onlife, סיפרה בנבנישתי כי העמוד הוא תוצאה של חוויית שופינג מתסכלת במשך כמה שנים טובות. "כל אחת מאיתנו שמעה מחברות סיפורים משפילים. למשל על מדידה של בגדים בקסטרו שהסתיימה בזה שצוות המוכרות פשוט עמד וצחק מאחורי הווילון של תא ההלבשה, או על רשת H&M שייבאה מידות מעל 42 תחת הכותרת 'בגדי הריון', כל חוויה כזו הצטרפה לאחרת".

דורשות תיקון לחוויית שופינג מתסכלת (צילום: shutterstock)

לדברי השתיים, הרשתות פועלות בשני מישורים - האחד, הצרת מידות כך שהן אינן מייצגות את הגודל האמיתי, והשני, הן אינן מייבאות כלל לארץ מידות מ-44 ומעלה. התוצאה: נשים ובנות במידות רגילות לחלוטין נאלצות לקנות בגדים בחנויות למידות גדולות, בהן המחירים יקרים יותר והן אופנתיות פחות.

מלבד הפערים במחירים, השתיים מתריעות בפני תופעה התופסת תאוצה וגורמת לדימוי גוף שלילי אצל בנות רבות, ללא כל סיבה, והדרך משם להפרעות אכילה - קצרה מאוד. "המציאות היא שרשתות האופנה כיום קובעות לנו שרוב הנשים בישראל הן 'שמנות מדי' מכדי לקנות בהן בגדים. בעינינו יש כאן מהלך מדכא של ייצור מציאות כוזבת עבור הנשים בארץ ואנחנו רוצות לסמן את הדבר הזה ולהראות עד כמה הוא מופרך" אמרה בנבנישתי.

בנוסף, השתיים מנסות ליצור שינוי בפועל והעמוד משתף עדויות של נשים שנתקלו במידות "גדולות" בגזרות צרות ומגוחכות. "אנחנו שמות לב שהמידות צרות יותר בכל שנה. אנחנו נוסעות לחו"ל וחוות את ההבדל בחוויית הקניות. אנחנו מבינות מה הולך כאן ואומרות: 'לא תודה – או שתייצרו בגדים בשבילנו או שאנחנו נקרא לחרם צרכני גלוי על החנויות שלכם'".

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

Mame לאישה הדתית