"פרשת רמתי"

בית המשפט: אהרן רמתי יוכל 'לחנך' גברים בלבד

שופטת בית משפט השלום בירושלים קיבלה את בקשת המשטרה ואסרה על אהרן רמתי לנהל מוסד חינוכי: "נאסר על המשיב לנהל במישרין ובעקיפין מדרשה, או כל מוסד חינוכי אחר למשך 70 ימים או עד הגשת כתב אישום. המשיב יוכל לחנך גברים ולא נשים, זאת לא בשל איזו קביעה לגבי חומר החקירה" (חרדים)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
אהרן רמתי (צילום: אהרן והב, כיכר השבת)

בית משפט השלום בירושלים קיבל אתמול (שני) את בקשת המשטרה ואסר על אהרן רמתי - מנהלו לשעבר של סמינר "באר מרים" נגדו יצאו גדולי ישראל בחריפות רבה - לנהל כל מוסד חינוכי לתקופה של 70 ימים או עד להגשת כתב אישום.

בהחלטתה של השופטת מרים קסלסי נכתב כי "לאחר שעיינתי בחומר החקירה ובטענות הצדדים, אני נעתרת לבקשה ואוסרת על המשיב לעסוק בתחומים הבאים: ניהול במישרין או בעקיפין של מדרשה או כל מוסד חינוכי אחר, הוראה, רב משגיח, משפיע רוחני, וזאת למשך 70 ימים או עד הגשת כתב אישום, לפי המוקדם מבין השניים".

עוד קבעה השופטת כי "בעניין רצונו של המשיב לחנך את עם ישראל על פי תפיסת עולמו, רשאי המשיב להגשים מאווים אלו, עם בני ישראל (גברים ולא נשים), וזאת אך ורק לאור הסכמת המבקשים לצמצום האיסור ולאו בשל איזו קביעה הנוגעת לחומר החקירה שהצטבר ואשר מבחין בין נשים וגברים. בכל מקרה יובהר כי האיסור לנהל מדרשה בעינו עומד לגבי שני המינים, גם מכוח הסכמת המשיב".

פרקליטו של אהרן רמתי, עו"ד איתמר בן גביר, אמר בתגובה ל"כיכר השבת" כי "מצחיק אותי שלא קיבלנו עדיין את ההחלטה וכבר יש מי שמוציא אותה לעיתונות. בכל מקרה, רק מקריאת סיכום ההחלטה ברור שהשופטת לא קיבלה את כל בקשת המשטרה ומבחינתנו זה דבר חיובי".

בן גביר הוסיף, "אדרבא, אם יש למשטרה ראיות שתגיש כתב אישום, וכל יום שעובר ללא הגשת כתב אישום מוכיח שאפילו הטענות בעניינים כספיים נגד הרב רמתי כנראה לא נכונות". בן גביר ציין כי החלטה לגבי ערעור על החלטת בית המשפט תתקבל רק לאחר שיעבור על ההחלטה המלאה של בית המשפט.

כזכור, בדיון שנערך לפני כשבועיים ביקשה המשטרה להטיל על רמתי "איסור עיסוק במקצוע", כך שהוא לא יוכל לעסוק בהוראה או בהשפעה רוחנית למשך 90 ימים. בית המשפט כאמור קיבל את בקשת המשטרה, אך הגביל אותה ל-70 ימים בלבד.

עו"ד איתמר בן גביר ביציאה מהדיון בעניין רמתי (צילום: אהרן רבינוביץ', כיכר השבת)

במהלך הדיון הודה נציג המשטרה כי החוקרים לא הצליחו לבסס חשדות בנוגע למעשים חמורים לכאורה כלפי בנות המדרשה. עורך דינו של אהרן רמתי איתמר בן גביר טען במהלך הדיון כי "מורה רוחני" לא נחשב כמקצוע, ועל כן בקשת המשטרה אמורה להידחות לאלתר. נציג המשטרה מאידך טען כי מורה רוחני הוא מקצוע כפי שנהוג בישיבות.

"הדיון הזה מסכם את כל הפרשה הזו" אמר אז עו"ד בן גביר בשיחה עם "כיכר השבת", "הדלות והעוני שהמשטרה הגיעה לדיון - אין למעשה שום ראיות. שאלתי את החוקר, יש ראיות על התעללות? יש אינדיקציה? והוא אמר שלא".

"התחושה היא מאוד קשה, נעשה כאן עוול גדול מאוד לרב רמתי, שפכו את דמו ובסוף הטענה היא אי סדרים כספיים, שהיה איזה בשר פג תוקף ושיש סדק בקירות. על זה שופכים דם של אדם?".

טענות המשטרה מסתכמות ומתבססות לפיכך בעיקר בנוגע לחשד לקבלת דבר במרמה, כאשר לטענת המשטרה, רמתי קיבל מאות אלפי שקלים שלא כדין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר