"הציבו וילון בין גברים ונשים"

בעידוד הגראי"ל: הפרדה באוטובוסים - גם בלייקווד

הפרדה בתחבורה הציבורית - לא רק בישראל: מרנן הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי חתמו על מכתב תמיכה בהפרדה באמצעות וילון בין גברים ונשים בתחבורה הציבורית בלייקווד. "לשמור על קדושת עירנו בהפרדה של גברים ונשים, דהיינו שיהיה וילון מפריד במחיצה". על המכתב חתומים גם רבנים מלייקווד (חרדים)

ישראל כהן | כיכר השבת |
אוטובוס מהדרין בישראל, אילוסטרציה (צילום: אביר סולטן, פלאש 90)

לא רק בישראל: בשנים האחרונות הפכה ההפרדה בין גברים לנשים במרבית קווי האוטובוסים הבין-עירוניים בריכוזים החרדים לעובדה מוגמרת, זאת לאור בקשת הרבנים ודרישתם לשמירה על גדרי הצניעות.

הדבר אף גרם לעתים קרובות למתח בין דתיים לחילונים כאשר מספר אירועים בהם התעורר ויכוח על ההפרדה גרמו לסערה תקשורתית גדולה ולהרחבת השסע הבין דתי בישראל.

מחאה נגד הפרדה באוטובוסים בירושלים, ב-2012 (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

כעת מתברר, מגיעה ההפרדה גם לעיירה התורנית לייקווד שבניו גרזי, ארה"ב כאשר גדולי הדור מישראל ובראשם מרנן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ושר התורה הגר"ח קנייבסקי לצד גדולי התורה בליקווד כדוגמת הגר"מ קוטלר והגר"י אולשין יוצאים בקריאה נדירה להפריד בין גברים לנשים באוטובוסים בעיירה.

"בעומדינו בתקופה סוערת כאשר חושך וערפל יכסה ארץ כותבים גדולי ישראל, מחובתינו לעמוד ולהתחזק ולהאיר באור התורה ושמירת קדושת מחנינו ביתר שאת וביתר עוז לעמוד בפרק בשמירת קדושת המחנה" כותבים הרבנים.

המודעות כפי שפורסמו בלייקווד (באדיבות המצלם)

"קדושת מחנה ישראל - והיה מחניך קדוש צורתה ודמותה של עירנו עיר התורה אשר יסודותיה הושתתו מתוך מסירות נפש על ידי רבותינו גדולי מצוקי ארץ, מחייב את כולנו לזהירות שמירת קדושת המחנה".

בשלב זה קוראים גדולי הדור "אי לכך בקשתינו שלוחה לכל נוסעי האוטובוסים המשרתים את קהילתנו לשמור על קדושת עירנו בהפרדה של גברים ונשים דהיינו שיהיה וילון מפריד במחיצה בין גברים ונשים". על החתום גדולי הדור שהוזכרו לצד גדולי ישראל ראשי ישיבת לייקווד.

במקביל פורסמה גם קריאה של מנהיג פלג "בני תורה" הגאון רבי שמואל אוירבך לשמור גם כן על הפרדה בתחבורה הציבורית, קריאה עליה חתום גם הגאון רבי אליהו דב וכטפוגל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר