ספר היסטוריה בהולנד: "מנחם בגין וישראל רצחו פלסטינים"

ספר היסטוריה שאושר על ידי משרד החינוך בהולנד מתאר את המאורעות בראשית הקמת מדינת ישראל וטוען כי ישראל וראש הממשלה המנוח מנחם בגין "רצחו פלסטינים" (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מנחם בגין, ארכיון (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

ספר היסטוריה בהולנד, שאושר על ידי משרד החינוך ההולנדי, מציג את ישראל ואת ראש הממשלה המנוח מנחם בגין כרוצחי פלסטינים. "מיליציות יהודיות רצחו בכפרים ערביים. מאות אלפי פלסטינים נמלטו והגיעו למחנות פליטים מעבר לגבול" כך למשל נכתב על התקופה של לפני הקמת המדינה.

מי שחשף את הסיפור הוא נער ישראלי-הולנדי, ברק גורני (16), שלומד בבית הספר היהודי "מיימונידס" שבאמסטרדם. כך פורסם הערב (שלישי) באתר ynet. בספר מופיעה תמונה משנת 2000 שבה נראה ילד פלסטיני משליך אבן על טנק ישראלי, כאשר בכיתוב מתחת לתמונה נכתב: "התנגדות קלה נגד ההשתלטות הישראלית על שטחים פלסטיניים בשנת 2000. תשעה ימים לאחר מכן נהרג ביריות ילד בן 13 במצב דומה לזה שנראה בתמונה".

כאמור, גם ראש הממשלה המנוח מנחם בגין, הוצג כטרוריסט וכרוצח פלסטינים. מתחת לתמונתו נכתב: "טרוריסט ועושה שלום". בספר נכתב: "מנחם בגין נכנס להיסטוריה כעושה שלום וזה מפתיע, שכן במהלך חלק גדול מחייו הוא היה מוכר כטרוריסט וקיצוני. בגין הגיע לפלשתינה והפך למנהיג של ציונים קיצונים. הם רצו לכבוש את ישראל התנ"כית שהיא גדולה בהרבה מהמדינה הציונית שעליה הכריז בן גוריון. המיליציות שלו רצחו אזרחים פלסטינים וביצעו פעולות טרור. בשנת 1977 הוא הפך לראש ממשלה ושנה לאחר מכן הוא הפתיע את העולם על ידי הסכם השלום עם מצרים והחזרת מדבר סיני למצרים".

על מלחמת יום כיפור נכתב: "ב-1973 ניסו מצרים וסוריה שוב למחוק את ישראל מהמפה והפעם הם הצליחו להפתיע את ישראל. לאחר הבהלה הראשונית ישראל היכתה בחוזקה בחזרה תוך שהיא מאיימת לכבוש את ערי הבירה של מצרים וסוריה, עד שארה"ב האיצה בישראל לעצור את ההתקפה".

על פי הדיווח, התלמיד ברק גורני ניגש למורה שלו והתלונן בפניה על תוכן הספר. המורה הסכימה איתו שהספר עמוס בטעויות היסטוריות אבל ציינה כי היא מחויבת ללמד אותו כי כך משרד החינוך ההולנדי מחייב.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר